Tarifele la RCA ar fi fost mai mici cu 5-15% pentru anumite categorii dacă nu erau plafonate, a declarat, joi, Dorel Duţă, preşedintele Uniunii Naţionale a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări (UNSICAR), la un eveniment de specialitate.
„Este evident că în momentul în care există concurenţă şi în care piaţa este liberă, anumite companii, în funcţie de politica lor comercială, în funcţie de nivelul de implicare pe care doresc să-l aibă într-o piaţă, pe anumite segmente şi aici vorbim de segmente cu daunalitate mai mică, vorbim de acele segmente unde kilometrajul este mai mic, unde te duci în clasa de bonus maxim, o să-şi dorească aceşti clienţi. Şi cum poţi să iei mai mulţi clienţi, cum poţi să ajungi la ei? Pentru că este o asigurare obligatorie, preţul va conta. Şi atunci dacă îţi doreşti acea masă de clienţi trebuie să oferi ceva. Trebuie să oferi servicii, dar trebuie să vii şi cu un preţ mai bun. Dar dacă în momentul acesta eşti plafonat de ce ai schimba politica comercială?”, a spus Dorel Duţă, conferinţa ”Viitorul asigurărilor în domeniul transporturilor, expediţiilor şi logisticii’, eveniment organizat de Club Antreprenor şi Ziarul Pozitiv.
Întrebat cu cât ar fi fost mai mici tarifele la RCA pentru anumite categorii dacă nu ar fi fost plafonate, el a indicat un interval cuprins între 5 şi 15%.
Dorel Duţă a afirmat că sunt companii care iau în considerare numărul de kilometri parcurşi în decursul anului de către un şofer.
„Gândeşte-te la un pensionar, care foloseşte autovehiculul doar când se duce la piaţă şi face 100 de km la 3 luni. Merge încet nu merge cu viteză, nu are sancţiuni şi are clasă de bonus maxim. Toată lumea pe acela şi-l doreşte şi o să vedeţi că acela companii care vin noi în piaţă, la categoria acesta de asiguraţi se duc pentru că au o frecvenţă a daunei mai mică”, a mai spus Duţă.
Potrivit sursei citate, şi pentru categorii cu risc ridicat au existat tarife mai mici decât cele oferite prin mecansimul de alocare a clienţilor cu risc ridicat întrucât o companie a dorit să atragă clienţi.
Referitor la majorarea tarifelor la poliţe din ultima perioadă, el a declarat că au fost mai mulţi factori care au dus la această situaţie, printre care şi inflaţia.