Trei din patru români planifică renovarea casei în 2025, mai mult de jumătate dintre ei pentru îmbunătățirea confortului sau modernizarea locuinței, iar alți 36% vor face doar reparații necesare, arată cel mai recent studiu realizat de Raiffeisen Bank, în parteneriat cu compania globală de cercetare de piață Appinio.
În același timp, 21% dintre participanții la studiu vor să investească în creșterea eficienței energetice a locuinței, iar un segment de 8% își pregătește casa pentru un nou membru al familiei.
Analiza realizată de Raiffeisen Bank este relevantă în contextul în care România este țara din UE cu cei mai mulți proprietari de locuințe.
Potrivit Eurostat, cel mai ridicat procent de proprietari de case și apartamente se înregistrează în România, cu un procent de peste 95% din populație care trăiește într-o locuință proprietate personală. Țara noastră este urmată de Slovacia (93%), Croația (91%) și Ungaria (90%).
Conform sursei citate, trei din zece participanți la studiu își propun o renovare integrală, în timp ce restul respondenților planifică renovări parțiale sau reparații minore. Doi din trei respondenți afirmă că vara este cel mai bun anotimp pentru această activitate.
Bugetul mediu pentru renovare depășește 9.000 de lei, iar în cazul lucrărilor ample, 23% dintre respondenți estimează costuri de peste 20.000 de lei.
Românii se pregătesc financiar din timp pentru renovarea casei. Cei mai mulți (54%) fac economii, însă pentru renovările integrale, unii aleg să folosească produse bancare precum cardul de credit (20%) creditul de nevoi personale (18%) sau apelează la descoperitul de cont (11%).
‘Românii își iubesc locuințele, iar noi ne dorim ca ei să poată locui într-un spațiu care îi reprezintă și îi ajută să se simtă bine. Renovarea casei este o investiție nu doar în locuință, ci și în calitatea vieții. Dar această investiție nu trebuie să afecteze bugetul unei familii sau să îi facă pe români să renunțe la obiective importante, precum educația copiilor sau alte planuri de dezvoltare. Rezultatele acestei cercetări confirmă comportamentul clienților noștri, tot mai interesați de soluții de finanțare adaptate nevoilor lor, cum este Flexicredit Online sau Flexicredit Refinanțare Externă. Printr-o planificare financiară atentă și cu produsele bancare potrivite, oricine își poate îmbunătăți locuința și transforma casa în acasă’, a declarat Vladimir Kalinov, vicepreședinte Retail, Raiffeisen Bank România.
Cercetarea Raiffeisen Bank, în colaborare cu Appinio, de tip CAWI, a fost realizată pe un eșantion reprezentativ la nivel național, de 750 de persoane în luna aprilie 2025.
Acesta este al cincilea studiu din seria Despre Bani 1:1, pe care Raiffeisen Bank o realizează lunar pe subiecte care țin de comportamentul financiar al românilor și impactul banilor asupra deciziilor de zi cu zi.
Raiffeisen Bank este o bancă universală care deservește peste 2,3 milioane de clienți, persoane fizice și juridice. Banca este prezentă pe piață din România de peste 25 de ani.