Comisarii din cadrul Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor au desfasurat ieri mai multe activitati in scolile si supermarketurile din oras, pentru a marca Ziua Mondiala a Protectiei Consumatorilor. De dimineata, echipe de comisari au informat si consiliat consumatorii slatineni cu privire la drepturile lor, iar in scoli, elevilor li s-a explicat ce inseamna un contract de credit. Am fost la doua colegii din Slatina, respectiv Nicolae Titulescu si P.S. Aurelian, si am stat de vorba cu elevii clasei a XII-a. Pentru ca tema propusa anul acesta a fost Banii nostri, drepturile noastre: militeaza pentru o alegere reala in domeniul serviciilor financiare, le-am explicat liceenilor ce inseamna un contract financiar. Spre deosebire de alti ani, acum elevii au fost mult mai interesati, mult mai receptivi fata de subiect, cu atat mai mult cu cat ei sunt majori si au putut sa ceara mai multe informatii legate de contractele financiare, a explicat Dumitru Onica, comisarul sef al CJPC Olt.
Serviciile bancare, reclamate de slatineni mai ales in 2010 si 2011
Potrivit informatiilor oficiale, in 2010, la sediul CJPC au ajuns nu mai putin de 230 de reclamatii, reprezentand 22,88% din totalul reclamatiilor inregistrate, iar in 2011, din 676 de petitii, 7,4% au vizat acelasi domeniu. Principalele aspecte reclamate de consumatori s-au referit la majorarea dobanzii la creditele contractate, existenta unor clauze abuzive in contractele de credit, nerespectarea clauzelor contractuale, introducerea de comisioane despre care consumatorii nu au fost informati, sau comisioane ascunse. in 2011, in cadrul unui control tematic referitor la respectarea prevederilor legale privind protectia consumatorilor la incheierea noilor contracte de credit de consum de societatile bancare, au fost verificate 13 puncte de lucru, iar comisarii au aplicat o sanctiune de 20.000 de lei pentru nerespectarea legislatiei. Tot anul trecut, 47% din petitiile depuse de consumatori in domeniul serviciilor bancare au fost solutionate in favoarea acestora.
in acest an, doar 10 reclamatii pentru serviciile bancare au fost depuse de consumatori la CJPC Olt, iar 6 dintre ele s-au dovedit a fi intemeiate.