Ordinul privind aprobarea planurilor-cadru pentru învățământ liceal – frecvență zi – a fost semnat de ministrul interimar al Educației și Cercetării, Daniel David, după ședința comisiei de validare și după primirea avizului Comisiei de Dialog Social.
Ordinul urmează a fi publicat în Monitorul Oficial.
Potrivit documentului, planurile-cadru pentru învățământul liceal cu frecvență zi se aplică progresiv, începând cu generația de elevi care intră în clasa a IX-a în anul școlar 2026 – 2027.
În anul școlar 2025-2026, pentru învățământul liceal și cel profesional se mențin în aplicare planurile-cadru valabile în anul școlar 2024-2025.
În anul școlar 2026-2027, pentru clasa a IX-a, învățământ liceal, forma cu frecvență zi, se aplică planurile-cadru aprobate prin anexele nr. 2-38 ale ordinului, iar pentru clasele a X-a, a XI-a și a XII-a, învățământ liceal, forma cu frecvență zi, respectiv clasele a X-a și a XI-a, învățământ profesional, rămân în aplicare planurile-cadru valabile în anul școlar 2024-2025.
În anul școlar 2027-2028, pentru clasele a IX-a și a X-a, învățământ liceal, forma cu frecvență zi, se aplică planurile-cadru aprobate prin ordin, iar pentru clasele a XI-a și a XII-a, învățământ liceal, forma cu frecvență zi, respectiv clasa a XI-a, învățământ profesional, rămân în aplicare planurile-cadru valabile în anul școlar 2024-2025.
În anul școlar 2028-2029, pentru clasele a IX-a, a X-a și a XI-a, învățământ liceal, forma cu frecvență zi, se aplică planurile-cadru aprobate prin anexele noului ordin, iar pentru clasa a XII-a, învățământ liceal, forma cu frecvență zi, rămân în aplicare planurile-cadru valabile în anul școlar 2024-2025.
Începând cu anul școlar 2029-2030, pentru clasele a IX-a, a X-a, a XI-a și a XII-a, învățământ liceal, forma cu frecvență zi, se aplică planurile-cadru aprobate prin noul ordin.
Potrivit notei de fundamentare, pornind de la profilul de formare a absolventului, în vederea elaborării planurilor-cadru pentru învățământul liceal, forma cu frecvență zi, s-au definit direcții de dezvoltare care propun o paradigmă curriculară centrată pe predictibilitate, descentralizare, echitate, flexibilitate și relevanță.
Astfel, planurile-cadru facilitează un curriculum echilibrat, evitând supraîncărcarea, și asigură un cadru unitar pentru toate specializările, cu o încărcare orară uniformă. În clasele a IX-a și a X-a, se pune accent pe acomodare și pe sprijinirea unei tranziții echilibrate de la gimnaziu la liceu. Curriculumul permite ajustări, inclusiv schimbări de parcurs, și introduce treptat specializarea, care devine semnificativă în clasele a XI-a și a XII-a, crescând relevanța competențelor de specialitate, se mai arată în nota de fundamentare.