Deputați de la USR propun clase separate, indiferent de numărul de elevi, în localitățile izolate geografic sau lingvistic ori în cele în care efectivele de elevi corespunzătoare unui anumit nivel de clasă din învățământul primar sau gimnazial sunt mai mici decât efectivele minime prevăzute de lege și nu există posibilitatea asigurării transportului școlar.
‘În unitățile administrativ-teritoriale izolate geografic sau lingvistic ori în unitățile administrativ-teritoriale în care efectivele de elevi corespunzătoare unui anumit nivel de clasă din învățământul primar sau gimnazial sunt mai mici decât efectivele minime prevăzute de lege și nu există posibilitatea asigurării transportului școlar, se organizează clase separate, indiferent de numărul de elevi’, se precizează în proiectul de lege.
Inițiatorii spun în expunerea de motive că Legea învățământului preuniversitar prevede că în unitățile administrativ-teritoriale izolate geografic sau lingvistic ori în unitățile administrativ-teritoriale în care efectivele de elevi corespunzătoare unui anumit nivel de clasă din învățământul primar sau gimnazial sunt mai mici decât efectivele minime prevăzute de lege și nu există posibilitatea asigurării transportului școlar, se organizează clase în regim simultan, în conformitate cu prevederile metodologiei aprobate prin ordin al ministrului Educației, și doar clasa a opta se organizează în clasă separată indiferent de numărul de elevi.
Deputații USR care au inițiat acest proiect o citează pe Marinela Marc, șefa Inspectoratului Școlar Cluj, care a spus că în școlile de la sate din județ, unde niciun elev nu a luat peste media 5 la Evaluarea Națională, elevii învață în sistem simultan.
Parlamentarii spun, de asemenea, că un raport publicat de Institutul de Științe ale Educației arată că învățământul simultan este una dintre cauzele de absenteism la examenul de la finalul clasei a opta.
Inițiativa legislativă se află în dezbatere publică la Camera Deputaților până pe 29 iulie.