20 C
Slatina
vineri,11 iulie,2025

Ultimele Articole

Anghel (ANPC): Susținem activ crearea așa-numitelor ‘Rafturi Românești’ în marile rețele comerciale

- Advertisement -

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) susține activ crearea ‘Rafturilor Românești’ în marile rețele comerciale, dedicate exclusiv produselor de origine românească verificată, ceea ce ar ajuta nu doar la o alegere conștientă a consumatorului, ci și la dezvoltarea unui mecanism de descurajare a fraudei de origine.

‘Am avut plăcerea să particip la conferința ‘Investiții în agricultură – strategie pentru viitor’, un eveniment important dedicat viitorului agriculturii românești. Am subliniat faptul ca înțelegem pe deplin așteptările consumatorilor români, care aleg cu încredere produsul autohton, nu doar din patriotism economic, ci și din convingerea că aleg calitate, prospețime și sustenabilitate. Din păcate, frauda de origine rămâne un fenomen prezent în întreaga Europă, iar România nu este ocolită. În mod special în categoria produselor alimentare, cu preponderenta la carnea de porc – unde oferta internă este în continuare limitată – consumatorii întâmpină dificultăți reale în a identifica cu ușurință produsele românești la raft’, a scris joi directorul general al ANPC, Paul Anghel, pe pagina sa de Facebook.

Acesta a transmis că, în context, ANPC acționează pe mai multe planuri. Astfel, prin controale tematice, sunt verificate trasabilitatea produselor, conformitatea etichetării și respectarea legislației europene privind informarea corectă a consumatorului și sunt sprijinite măsuri concrete de orientare și informare a consumatorului.

‘Una dintre soluțiile pe care le susținem activ este crearea așa-numitelor ‘Rafturi Românești’ în marile rețele comerciale. Vorbim despre spații clar semnalizate, dedicate exclusiv produselor de origine românească verificată – cu etichete distinctive, eventual coduri QR de trasabilitate și elemente vizuale ușor de recunoscut. Aceste rafturi nu doar că facilitează alegerea conștientă a consumatorului, dar creează și un mecanism de descurajare a fraudei de origine – fiindcă un produs care nu își poate dovedi proveniența nu poate fi expus acolo’, a mai scris Anghel pe pagina de socializare.

Astfel de inițiative funcționează deja în alte state europene: în Polonia – cu marca ‘Produkt Polski’, în Italia – prin rețeaua ‘Campagna Amica’, sau în Franța -‘Coin des producteurs locaux’ cu zonele dedicate producătorilor locali, a precizat directorul general al ANPC în postarea sa.

- Advertisement -

Ultimele știri

Nu pierdeți