18.6 C
Slatina
luni,15 septembrie,2025

Ultimele Articole

Sunt director, fac ce vreau!

- Advertisement -

Sunt director, fac ce vreau!
Aceasta expresie a fost folosita de d-na directoare a Gradinitei cu Program Prelungit Nr.1 Caracal, Iliescu Eugenia, in cadrul sedintei Consiliului Profesoral din 01.11.2013, ca raspuns la solicitarea scrisa a cadrelor didactice de la G.P.P.Nr.1, institutie scolara cu personalitate juridica, solicitare privitoare la mutarea intr-un mod abuziv, fara a se respecta procedura legala, a unei ingrijitoare de la G.P.P.Nr.1 la structura G.P.P.Nr.2.
Printr-un nou abuz in functie, doamna directoare a decis repartizarea personalului nedidactic, mai precis, a mutat o ingrijitoare la structura G.P.P.Nr.2, fara a tine cont de deciziile luate in Consiliul Profesoral si in Consiliul de Administratie, lucru care a produs deficit de personal nedidactic la G.P.P.Nr.1, in conditiile in care la G.P.P.Nr.1 sunt 4 grupe de copii, iar la G.P.P. Nr.2 sunt 3 grupe de copii si in ultima perioada s-a produs o migratie a copiilor de la aceasta structura la Gradinita particulara nou infiintata in Caracal. Rugam a se verifica Registrul de inscriere al copiilor in gradinita si cataloagele, in special grupa mica de la G.P.P.Nr.2, de la care s-a produs aceasta migratie. Concret, la grupa mica sunt inscrisi 21 de copii din care 6 copii nu au data nasterii trecuta in documentele scolare, deci acestia nu s-au prezentat pana la ora aceasta in gradinita, ceea ce inseamna ca sunt prinsi in alta gradinita, iar cel putin sase copii s-au transferat la gradinita particulara, asta inseamna ca aceasta grupa are un efectiv de 9 copii si o frecventa zilnica foarte mica.
Pentru conformitate, rugam sa se verifice fisa de prezenta a grupei mici intocmita de d-na administrator, eventual, sa se verifice informatia de migratie a copiilor si la gradinita particulara. Pentru ce are nevoie de inca o ingrijitoare d-na directoare?
Va rugam sa spuneti daca raspunsul d-nei directoare este legal si anume: Eu nu pot sa-mi desfasor activitatea!. Sa intelegem ca d-na directoare a facut aceasta mutare pentru interesele personale? Care activitate? Cea de manager la care nu e de gasit? Pentru ca de cate ori este cautata, ni se raspunde: A fost in tura cealalta!
Pentru cei care nu stiu, programul directorului este de opt ore, timp remunerat cu o indemnizatie de conducere. Pacat ca banii statului se duc pe apa sambetei!
Conform procesului verbal al Consiliului Profesoral din 09.09.2013, una din ingrijitoarele de la G.P.P. Nr.1 a fost detasata la G.P.P. Nr.2 (facem mentiunea ca nu exista detasare in cadrul aceleiasi institutii scolare ci mutare temporara, lucru pe care directoarea nu vrea sa-l inteleaga), pana la organizarea concursului de ocupare a postului liber de ingrijitoare existent la G.P.P. Nr.2, cu conditia ca la G.P.P Nr.1 sa fie repartizata pe toata aceasta perioada o alta persoana.
in locul acestei ingrijitoare, directoarea a angajat, nu cunoastem temeiul legal in baza caruia a facut angajarea, o alta persoana care si-a desfasurat activitatea la G.P.P.Nr.1 centru pana la organizarea concursului. Concursul trebuia sa se desfasoare pe 30.10.2013, conform hotararii Consiliului Profesoral si a Consiliului de Administratie, dar ca multe alte decizii luate, nici acestea nu au fost respectate de conducerea unitatii, concursul desfasurandu-se intre 30.10.2013 – 01.11.2013, adica trei zile, in situatia in care a fost un singur candidat pe post. Din data de 30.10.2013, ingrijitoarea mutata temporar nu a revenit la post, la G.P.P.Nr.1.
Daca d-na directoare o prefera din motive personale, atunci sa o repartizeze la G.P.P. Nr.1 in locul ei pe cea nou venita. Noi avem nevoie de personal de ingrijire ca numar de persoane, nu anumite persoane, pe noi ne intereseaza siguranta copiilor si nu interesele meschine si personale.
Mentionam ca nu s-a respectat procedura legala si rugam solutionarea acestei situatii cat mai repede pentru a nu periclita bunul mers al procesului instructiv- educativ de la G.P.P. Nr.1 – centru.
Totodata, facem precizarea ca am contactat-o telefonic pe d-na Ispector scolar General si cand a auzit ca toate cadrele didactice vor sa mearga la dansa in audienta ne-a promis ca a doua zi este in unitate pentru a rezolva problema dar nu a si facut ceeea ce a zis. Ce sa intelegem din aceasta atitudine?
Sunt foarte multe aspecte negative de semnalat in actul managerial: lipsa de colaborare cu cadrele didactice; carentele si neregulile din documentele scolare; superficialitatea cu care trateaza intocmirea actelor manageriale; limbajul jignitor la adresa unor colege; ingradirea dreptului la exprimare si a accesului la documentele manageriale care trebuie expuse la nivelul fiecarei unitati de invatamant – G.P.P. Nr.1, G.P.P. Nr.2, G.P.N. Nr.4; amenintarile in mod repetat facute colegelor care sunt inscrise la gradele didactice, precum si amenintarile in sedintele Consiliului Profesoral cu chemarea unor inspectori de la ISJ OLT la sedinta. Cumva ISJ OLT e pe post de bau-bau?
Lipsa de colaborare cu cadrele didactice, aceasta facandu-se preferential, marile carente, lacunele si neregulile aflate in actele elaborate de catre doamna directoare Iliescu Eugenia, duc la proasta functionare a unitatii. Exemple:
– Planul de Dezvoltare Institutionala (PDI-ul) realizat tardiv, dar mai grav, nevotat de toate cadrele didactice de la G.P.P. Nr.1, structura G.P.P. Nr.2, structura G.P.P. Nr.4 la prima prezentare (rugam sa se verifice procesele verbale;
– Planul Managerial prezentat la fel de doua ori si votat la limita pentru ca nu a respectat structura legala (rugam sa se citeasca procesele verbale).
– Va facem cunoscuta viziunea gradinitei, atasata ulterior, pentru ca in momentul in care l-a prezentat in sedinta, acesta nu a cuprins Structura unui Plan Managerial (rugam a se citi procesele verbale): Scopul strategic principal al politicii Uniunii Europene pentru 2010 este de a deveni cea mai dinamica si competitiva societate economica si de cunoastere din lume, capabila sa sustina cresterea economica prin crearea de locuri de munca mai bune si printr-o mai mare si eficienta coeziune sociala Lisabona 2000. intrebare: Aceasta viziune e cumva a primariei Diosti, judetul Dolj, unde este sotul d-nei primar?
– Oferta educationala pe anul scolar in curs nevotata nici la aceasta ora, trebuia realizata cel tarziu in luna august, inainte de inceperea anului scolar, pentru a se face cunoscuta in randurile parintilor.
– Regulamentul de Ordine Interioara votat la limita, la fel ca si PDI-ul, la a doua prezentare (rugam a se citi procesele verbale).
– Existenta in aceste documente scolare, pe langa neregulile multiple, a unor exprimari si expresii nepotrivite, gen: intretinerea de relatii cu comunitatea locala, cadre didactice cu expertiza, s.a.m.d), lucruri ce pot fi dovedite citindu-se documentele manageriale existente in acest moment.
Conform Legii invatamantului in vigoare, deciziile luate in cadrul unitatii de catre director trebuie aduse la cunostinta Consiliului Profesoral si aprobate in Consiliul de Administratie, lucru care nu se face de catre aceasta directoare.
Limbajul jignitor si expresiile rautacioase dar si comportamentul adoptat de catre d-na directoare sunt nedemne de un cadru didactic, cu atat mai mult de un manager. Exemplu: in cadrul unei sedinte a Consiliului Profesoral, d-na directoare i-a replicat unei colege necasatorite urmatoarele: Marita-te si tu ca sa munceasca politic barbatul tau asa cum munceste barbatul meu pentru mine si vei ajunge sus, sus, tot mai sus.
Facem mentiunea ca aceste vorbe au fost spuse in cadrul unei sedinte a Consiliului Profesoral si vor fi sustinute de cea in cauza si nu numai, la o eventuala cercetare.
Mai grav este ca se recurge la intimidare si amenintare, lucruri nedorite intr-o institutie scolara.
Apelativele jignitoare, gen: esti incapabila, nu esti in masura sa-mi dai indicatii, cine esti/a cui esti sa-mi dai tu sfaturi la adresa presedintei Comisiei CEAC si a altor membri spuse in timpul sedintei Consiliului Profesoral, in urma solicitarii actelor necesare pentru completarea bazei de date a unitatii pe platforma ARACIP, au dus la prezentarea demisiei intregii comisii CEAC.
Reactia doamnei directoare la acest lucru a fost una verbala: Ei, si? N-oi vrea sa-ncep sa plang ca ti-ai dat tu demisia!
infiintarea unei noi comisii CEAC a fost facuta dupa o perioada de o luna, mai precis pe 01.11.2013, lucru normal pentru d-na directoare, in conditiile in care, in anul scolar precedent, au fost reinfiintate comisiile din cauza unor asemanatoare demisii in bloc, in ultima zi de curs, in sedinta Consiliului Profesoral – rugam a se citi procesul verbal a sedintei respective.
Mentionam ca in acest moment presedinta CEAC-ului nu corespunde cerintelor legale, dar am constatat ca, daca e vorba de d-na Iliescu Eugenia, totul este posibil chiar daca nu este si legal.
Pe parcursul anului scolar trecut, cadrele didactice inscrise la gradele didactice I si II au fost amenintate de catre d-na directoare: Vezi ca ai inspectie de grad si am un cuvant de spus, la fel si anul acesta in cadrul sedintei Consiliului Profesoral din octombrie Vom vedea noi cine vine in inspectie la grad, voi fi acolo si voi avea grija!
Acestea vor fi sustinute de persoanele in cauza la o eventuala cercetare.
Lipsa dorintei de colaborare a d-nei directoare cu unele dintre cadrele didactice a fost ferm subliniata de catre aceasta in nenumarate randuri, in cadrul sedintelor Consiliului Profesoral, lucru ce reiese din raspunsuri ca: nu esti tu in masura sa-mi dai mie sfaturi!
ingradirea dreptului la exprimare a dovedit-o inclusiv in data de 01.11.2013 in cadru sedintei Consiliului Profesoral cand a interzis discutarea problemei legate de posturile de ingrijitoare, ba mai mult, a luat registrul cu procesul-verbal incheiat dar nesemnat decat de doua cadre didactice si registrul cu procesele verbale ale Consiliului de Administratie si-a luat haina, geanta si a plecat.
Nu stim unde, dar intrebam: Are voie directorul sa scoata documentele oficiale din unitate?
Considerati ca aceasta trebuie sa fie atitudinea unui manager?
Mentionam ca ne este ingradit dreptul la libera exprimare, accesul la documentele unitatii nu ne este permis, motiv pentru care nu exista
legatura intre obiectivele Planului Managerial al directorului si cele ale comisiilor, ceea ce impiedica bunul mers al desfasurarii activitatii in gradinita.
Cele mentionate pot fi dovedite doar in urma unui control serios, obiectiv si riguros din partea persoanelor autorizate, nu cum a procedat si cum ne-a sfatuit un domn inspector de zona: Daca vreti respectarea legii, sa va faceti gradinita particulara! si a amenintat cadrele didactice cu mutarea disciplinara, cu desfacerea contractului de munca si cu sanctiuni, lucruri specificate in procesele verbale al sedintei Consiliului Profesoral din semestrul al II-lea al anului scolar 2012-2013. Rugam a se citi procesele verbale.
Scopul acestui demers este de a trage un semnal de alarma asupra situatiilor periculoase ce pot aparea in ceea ce priveste siguranta copiilor in timpul procesului instructiv – educativ dar si stresul zilnic la care sunt supuse cadrele didactice datorat managementului defectuos dnei Iliescu Eugenia, (mentionam aici situatiile periculoase in care copiii au fost personaje principale ale unor evenimente grave petrecute in incinta unitatilor scolare – copilul care a cazut de la etaj, copilul care a baut clor, cel peste care a cazut un calorifer etc).
Toate acestea fiind spuse, ne punem intrebarea: Oare asa se comporta sotiile de primari PSD-isti aflate in functii de conducere?
-Ferdinant Nicoleta -Radoi Liana -Iacob Ionela -Badoi Daniela -Calciu Adriana -Iancu Marinela -Catana Dumitra

- Advertisement -

Ultimele știri

Nu pierdeți