14.9 C
Slatina
marți,16 septembrie,2025

Ultimele Articole

Chestionare CAS: Majoritatea asiguratilor, multumiti de serviciile medicale

- Advertisement -

Serviciul medical al Casei de Asigurari de Sanatate Olt initiaza semestrial activitatea de evaluare prin care se testeaza gradul de satisfactie al asiguratilor si modul in care acestia receptioneaza evolutia efectiva a reformei sanitare. Sondajul se realizeaza semestrial pe un esantion de 400 de asigurati din judetul Olt. Astfel, in semestru I al acestui an au fost chestionati 200 de asigurati cu privire la seviciile medicale acordate de medicul de familie, si alti 200 cu privire la serviciile medicale din spitale.
Chestionarele au cuprins intrebari structurate pe doua capitole – informatii generale despre asigurati si informatii referitoare la furnizorii de medicina de familie si furnizorii de servicii medicale spitalicesti. Cea mai mare parte dintre asiguratii chestionati a fost reprezentata de persoane de genul masculin 250 (62,5%), feminin 150(37,5%); din cei chestionati 40% provin din mediul rural si 60% din mediul urban, fiind: fara ocupatie 10%, someri 10,5%, studenti 7,5% elevi 6%, pensionari 11,5%, salariati 50,5% si liber profesionisti 4%.
Analizand raspunsurile din chestionare s-a concluzionat ca impresia generala asupra calitatii serviciilor medicale furnizate asiguratilor in spitale a fost de multumiti – 75% din cazuri si nemultumiti – 25% din cazuri. Impresia asupra calitatii serviciilor medicale furnizate de medicina de familie, referitor la procedura de programare – 67,5% din cazuri sunt foarte multumiti, iar 32,5% din cazuri considera programarea ineficienta. in ceea ce priveste aprecierea asiguratilor asupra comportamentului si atitudinii medicului de familie, 55% din asiguratii chestionati considera ca au beneficiat de toata atentia si intelegerea din partea acestuia, 35% au beneficiat partial de atentia si intelegerea medicului de familie, iar 10% considera ca nu au beneficiat de atentia cuvenita. Referitor la efectuarea investigatiilor de laborator, 43,75% au beneficiat o data pe an, 15% de doua ori pe an, de patru ori pe an 5%, lunar 4%, niciodata 32,25%, a explicat Constanta Coteneanu, purtatorul de cuvant al CAS Olt.
Un aspect important al calitatii serviciilor medicale il reprezinta si procedura de internare – asiguratii apreciaza in 90% din cazuri ca li s-a acordat toata atentia de care aveau nevoie, 7,5% nu au fost foarte multumiti de procedura de internare pentru ca nu li s-a acordat atentie, iar 2,5 spun ca personalul medical nu era prezent la camera de garda.
Referitor la atitudinea personalului medical din spital, 62,5% dintre pacientii care au completat chestionarele au fost foarte multumiti, iar 37,5% au fost nemultumiti.

- Advertisement -

Ultimele știri

Nu pierdeți