22.2 C
Slatina
vineri,19 septembrie,2025

Ultimele Articole

Aproape doua sute de olteni acceptati in programul Casa Verde

- Advertisement -

Administratia Fondului pentru Mediu a afisat la inceputul lunii trecute, pe pagina de internet www.afm.ro, o noua lista a solicitantilor persoane fizice, ale caror dosare de finantare au fost acceptate in cadrul Programului Casa Verde – sesiunea de finantare 1 iunie 2011.
in acest an, pentru judetul Olt, AFM a verificat un numar de 198 dosare de finantare depuse la APM Olt in perioada 7- 21 iunie 2011. Din acest numar de dosare de finantare verificate, 184 au fost acceptate si 14 dosare au fost respinse. Conform precizarilor Administratiei Fondului pentru Mediu, solicitantii din judetul Olt ale caror dosare de finantare au fost aprobate se vor prezenta la sediul APM Olt pentru semnarea contractelor de finantare nerambursabila, cu urmatoarele documente actualizate: extras de carte funciara pentru imobilul in care se implementeaza proiectul aprobat in original; extras de cont bancar, valid la data semnarii contractului pana la finalizarea contractului (12 luni) – in original; copie CI a beneficiarului (titular contract); procura notariala (daca este cazul) – in original; autorizatie de construire valida la data semnarii contractului (daca este cazul) – in original, a precizat Daniela Balsanu, purtatorul de cuvant al APM Olt.
Solicitantii au la dispozitie un termen de 60 de zile de la data aprobarii dosarelor pentru a semna contractele de finantare nerambursabila. Documentul intra in vigoare la data semnarii lui de catre ambele parti (Administratia Fondului pentru Mediu si solicitant) si este valabil pana la finalizarea proiectului, dar nu mai tarziu de 12 luni de la data semnarii.
Dupa semnarea contractului de finantare si finalizarea proiectului, beneficiarul este obligat sa faca dovada achitarii integrale a serviciilor/produselor/lucrarilor aferente proiectului, odata cu depunerea dosarului de decontare la APM Olt.
Astfel, beneficiarii finantarii vor depune la sediul APM Olt dosarul de decontare care va cuprinde urmatoarele documente:
– cererea de tragere, conform anexei nr. 1 la contractul de finantare nerambursabila, prevazut in anexa nr. 5 din Ordinul MMP nr. 1274 / 2011, cu modificarile si completarile ulterioare, completata integral prin tehnoredactare computerizata si semnata de beneficiar;
– contractul de executie, in copie legalizata;
– factura fiscala/facturile fiscale, in copie (se va/se vor prezenta si in original, in vederea certificarii conformitatii de catre personalul agentiei judetene pentru protectia mediului responsabil cu derularea programului);
– documente bancare privind achitarea facturilor fiscale prezentate (extrase de cont cu viza institutiei financiar-bancare insotite de ordine de plata) si/sau chitanta;
– proces-verbal de receptie la terminarea lucrarilor, in original;
– certificatul de garantie emis de producator pentru instalatie, in copie;
– un plic pe care se vor completa numele si adresa completa ale solicitantului, titlul programului Programul privind instalarea sistemelor de incalzire care utilizeaza energie regenerabila, inclusiv inlocuirea sau completarea sistemelor clasice de incalzire, precum si numarul si data contractului de finantare nerambursabila in baza caruia se solicita decontarea.
Prin programul Casa Verde, Administratia Fondului pentru Mediu (AFM) acorda beneficiarului o finantare nerambursabila in valoare de 6.000 lei pentru realizarea proiectului ce vizeaza instalarea de panouri solare sau centrale termice pe baza de peleti, respectiv 8.000 lei pentru realizarea proiectului ce vizeaza instalarea de pompe de caldura.
La nivelul judetului Olt, prin Programul Casa Verde, sesiunea de finantare 2011, au fost depuse 677 dosare de finantare, din care pana la aceasta data au fost verificate 552. Dintre acestea 527 au fost acceptate si 25 respinse.

- Advertisement -

Ultimele știri

Nu pierdeți