Sesizari vin la adresa tuturor operatorilor, insa vorbim la nivel national de mii de sesizari, reclamatii, plangeri, contestatii. Am facut cateva verificari personal; din zona dumneavoastra am observat ca a fost o plangere care ducea catre un fel de hartuire, adica nu aveai unde sa depui sesizarea, nu aveai cu cine sa vorbesti, fiindca vorbeai cu un robot, o voce la telefon care practic te lasa descoperit. Asta a fost o mare problema, una foarte delicata, de necomunicare cu consumatorul. in zona Ardealului am gasit un alt tip de comportament – la Sighisoara am gasit pe cineva care a sarit in curtea unui proprietar si a luat contorul. A mai fost un caz in Moldova in care am constatat ca, desi se solicitase interventia operatorului pentru schimbarea stalpilor pozitionati in trotuar si nu se putea circula, operatorul nu a intervenit. Am avut un caz in care in curtea unui spital exista un stalp si trebuia facut heliport pentru elicopterul SMURD care sa aduca pacientii in curtea spitalului, si nu s-a mutat stalpul. O lipsa de reactie la situatii care sunt mai degraba de bunavointa decat de rigori tehnice, a declarat Iulian Iancu.
Un aspect interesant dezvaluit de presedintele Comisiei de industrii si Servicii a fost cel legat de starea echipamentelor instalate de operatori in retele, in multe cazuri fiind vorba de echipament second-hand platit la pret de nou. Aceste lucruri au iesit la iveala in special pe timpul iernii, cand transformatoarele au cedat si nimeni nu a putut sa explice din ce cauza nu au mai facut fata.
Cazurile de avarie pe care le-am vazut s-au evidentiat mai ales in timpul viscolelor; au fost la un moment dat raportate 800 de transformatoare care nu au mai functionat, dar nimeni nu a putut sa ne spuna cifra exacta si nimeni nu a putut sa ne spuna daca transformatoarele respective nu au mai functionat pentru ca sunt vechi, sunt uzate, nu aveau ulei, sunt cauze tehnice sau de uzura fizica si morala a lor. Am introdus o alta noutate in lege, aceea de verificare a calitatii aparaturii schimbate pentru ca a existat suspiciunea ca s-a introdus echipament second-hand la valoare de pret nou, care se transfera in factura. Pentru ca acest lucru e extrem de periculos si grav, s-a introdus in lege o obligatie a ANRE de verificare a standardelor acestora. Nu mai pot pune nimic care e second-hand si nu corespunde. Totodata, de la aceasta lege, distributia in Romania e declarata serviciu public de interes national si general. Nu mai poti sa fii indiferent cand o autoritate locala, ca urmare a faptului ca tu esti serviciu public, te sesizeaza si nu vrei sa reactionezi la alimentarea unui obiectiv economic de la marginea acestei localitati, a conchis Iancu.
Serviciile CEZ-ului, reclamate de mii de consumatori din tara
- Advertisement -
- Advertisement -