A trecut un an de când autorităţile locale spuneau că au fost alocaţi bani din bugetul local pentru reabilitarea unei străzi importante din Slatina, care ar urma să preia traficul din municipiu, dar şi din localităţile învecinate, în momentul în care Podul Olt se va închide pentru reparaţii capitale.
Vorbim de strada Basarabilor, de la intersecţia cu strada care duce spre Mânăstirea Clocociov şi până la limita cu comuna Slătioara, care va fi intens circulată în momentul în care nu se va mai putea circula pe podul rutier de peste râul Olt de la intrarea în Slatina dinspre Craiova. Va fi ruta ocolitoare care va prelua traficul greu şi va fluidiza circulaţia în zonă, lucrările de reabilitare fiind începute în urmă cu patru luni. „În momentul în care se va opri traficul pe Podul Olt, această rută va fi o variantă ocolitoare. Din câte știu, și Consiliul Județean a alocat bani Primăriei Slătioara să facă această parte de drum”, declara, în urmă cu un an, Emil Moț, primarul municipiului Slatina.
O parte importantă a lucrărilor de asfaltare s-a încheiat, reprezentanţii Direcţiei de Administrare a Străzilior şi Iluminatului Public Slatina spunând că au fost turnate trei straturi de asfalt, iar acum mai sunt de realizat marcajele rutiere, rigolele pentru preluarea apelor pluviale şi montarea unui parapet metalic pe marginea barajului Oltului. „S-au pus tioate cele trei straturi de asfalt, vor urma marcajele rutiere, acestea se vor face dintr-o vopsea pentru trafic intens, respectiv termoplast bicomponent, se va interveni la rigole pe partea dreaptă, se vor mai repara unele rigole pentru scurgerea apelor, iar pe partea cu barajul se va monta un parapet metalic pentru eliminarea senzaţiei de frică pentru conducătorii auto”, a declarat Daniel Murguleţ, şeful DASIP Slatina, pentru postul de televiziune local.
Mai trebuie modernizată acum porţiunea de baraj care aparţine Primăriei Slătioara, investiţia fiind realizată cu fondurile alocate de Consiliul Judeţean Olt administraţiei publice din această localitate. „Pentru că s-au pus foarte multe întrebări, cu privire la faptul că de ce nu s-a continuat asfaltarea şi către barajul dinspre Slătioara, dinspre Criva, noi am montat aici un indicator pentru intrare în municipiu ca să eliminăm aceste nedumeriri, pentru că nu se putea face asfaltarea în continuare deoarece acolo este limita municipiului. E ca şi cum ai asfalta pe teritoriul sau pe proprietatea altcuiva. Chiar dacă puteam face acest lucru este ilegal”, a mai spus reprezentantul DASIP.