Prim-ministrul Ludovic Orban, împreună cu Lucian Bode, ministrul Transporturilor, şi Virgil Popescu, ministrul Economiei, au făcut marţi o vizită pe şantierele Drumului Expres Craiova – Slatina – Piteşti, Tronsonele I şi II, ultimul fiind unul dintre cele două tronsoane ale şoselei de mare viteză care tranzitează şi judeţul Olt.
Echipa ministerială, alături de care a fost prezent şi deputatul liberal de Olt Gigel Ştirbu, a fost întâmpinată de prefectul de Olt Florin Homorean, Liviu Voiculescu, preşedintele PNL Olt, Mădălin Teodosescu, primarul oraşului Balş, alte autorităţi judeţene, dar şi reprezentanţi de la Secţia Drumuri Naţionale Slatina, în frunte cu directorul Adrian Motorga.
După oprirea de la limita judeţelor Olt şi Dolj, premierul Orban şi echipa sa a vizitat şantierul de pe Tronsonul II al drumului expres, mai exact în zona Bălţii Milcov, acolo unde urmează a fi construit cel mai lung pod rutier, care va avea o lungime de 1,7 kilometri.
„Cel mai lung pod, de un 1,7 kilometri, este o lucrare de artă, greu de realizat. O lucrare în curs de edificare și care va asigura practic traversarea râului Olt în condițiile cele mai bune. Drumul Expres Craiova – Pitești este un proiect fundamental, mă bucur să văd că prinde viață sub ochii noștri. Proiectul acesta va beneficia de suport total din partea mea ca şi premier, dar şi a Guvernului pe care îl reprezint. Mă bucur că am fost alături de ministrul Transporturilor, care a anunţat câştigorul Tronsoanelor III şi IV, care vor finaliza acest proiect al Drumului Expres Craiova – Piteşti. Sunt convins că nu există temei de contestare, iar contestatarilor de profesie le transmit să se lase de acest obicei”, a spus prim-ministrul Ludovic Orban.
Ministrul Transporturilor: „Avem peste 600 de angajați mobilizați pe cele două sectoare din Tronsonul II”
Lucian Bode, ministrul Transporturilor, a spus care este stadiul lucrărilor la Tronsonul II care tranzitează judeţul Olt, însă a precizat şi informaţii cu privirea la realizarea Tronsoanelor III şi IV.
„Tronsonul II, cei 41 de kilometri cu cele două sectoare. Mă bucur să constat că este o mobilizare exemplară, pe care o dau exemplu pe toate șantierele pe care merg. Avem un antreprenor serios, cu peste 600 de angajați mobilizați pe cele două sectoare din Tronsonul II. Am încredere că atât Tronsonul I, cât și tronsonul II, se vor finaliza înainte de termenul contractual stabilit, sfârșitul anului 2021. Suntem aici, în această formulă, pentru a da o veste bună Olteniei de pe șantierul Tronsonului II Craiova – Pitești. Dacă Tronsoanele I și II sunt în execuție, în linie dreaptă, de astăzi (marţi n.r.) și Tronsoanele III și IV au intrat în linie dreaptă. Colegii mei din Compania de Drumuri au desemnat câștigătorul licitație atât pentru Tronsonul III, cât și pentru IV. Au finalizat procedura pentru Tronsonul IV astăzi (marţi n.r.) și mă bucur să vă anunț acest lucru. Așadar, Tronsonul III, 670 de milioane de lei plus TVA, 12 luni proiectare, 24 execuție, Tronsonul IV – 617 milioane de lei plus TVA, 12 luni proiectare, 24 luni execuție. Același antreprenor care execută și Tronsonul II. În condițiile în care nu vom avea contestații, estimăm că în a doua parte a lunii iulie vom semna contractual pentru proiectare și execuție atât pentru Tronsonul III, cât și pentru Tronsonul IV. Mi-aș dori să nu avem contestații, le-am cerut colegilor să organizeze impecabil aceste procese de achiziție publică, astfel încât să elimine toate motivele ca cineva să conteste rezultatul procedurii și să întârziem începerea lucrărilor”, a precizat Lucian Bode, ministrul Bode, în zona Bălţii Milcov ce va fi tranzitată de Tronsonul II al şoselei de mare viteză.
Cătălin FIRCOIU