Ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, spune că nu se redeschid școlile în cazul în care numărul îmbolnăvirilor crește.
Declarația ministrului vine în contextul în care au apărut informații, pe surse, că autoritățile centrale iau în calcul varianta reluării graduală a cursurilor față în față în școli, indiferent de rata de răspândire a COVID-19 în rândul populației.
Un prim pas ar fi fost reluarea cursurilor la grădinițe și clasele primare, iar apoi pentru anii terminali, care trebuie să susțină evaluarea națională și bacalaureatul la finalul anului școlar 2020-2021.
În prezent, peste un milion de elevi și preșcolari învață online, potrivit centralizării Ministerului Educației.
Reporter: Puteți să confirmați informația privind redeschiderea școlilor?
Nelu Tătaru: „Se analizează permanent la Ministerul Educației fiecare componentă, este o analiză și se aplică în contextul evoluției”.
Reporter: Ce soluție este să revină copiii la școală?
Nelu Tătaru: „Să scadă numărul de infectări.
Astăzi, s-a făcut evaluare la Sibiu în contextul creșterii, în Sibiu avem un indice de peste 6, în acest moment s-a făcut evaluarea unităților medicale, sunt 507 paturi din care 21 de ATI și o evaluare a extinderii, putem extinde cu încă 132 de paturi cu încă 22 de paturi de ATI la Județean și 10 la Militar.
Avem paturi, dar extensia nu o putem face la infinit, regula este limitarea creșterii numărului de cazuri.
S-au făcut propuneri pe care comitetul județean pentru situații de urgență le va evalua și vor acționa în consecință: am recomandat reevaluarea transportului în comun în orele de vârf cu suplimentarea mijloacelor de transport, reanalizarea flextime-ului, telemunca, terasele, reevaluarea parcurilor pe timp de noapte, a spațiilor de joacă și servirea mesei în mall, doar prepararea hranei în cantină și servirea în regim de takeaway.
Am recomandat și analizarea închiderii târgurilor și oboarelor ca și zone unde se poate face transmiterea. Aștept în acest moment și o analiză a CNSU și să avem perspectiva la aceste măsuri”.
Sursa: digi24.ro