Proiectul „Investiții comune în domeniul situațiilor de urgență în cadrul Consiliului Județean Olt și Municipalității Dolna Mitropolia”, finanțat în cadrulProgramului INTERREG V-A România-Bulgaria 2014-2020, Axa prioritară 3 – O regiune sigură, Obiectivul specific 3.1. – Îmbunătățirea managementului comun în situații de risc în zona transfrontalieră se apropie cu pași repezi de final. 916.047,52 de euro este valoarea totală a proiectului, din aceasta 778.640,38 euro reprezentând finanțare nerambursabilă din FEDER, 119.077,33 euro cofinanțare de la bugetele de stat și 18.330,11 euro cofinanțare proprie a partenerilor. 416.211,90 euro este partea CJ Olt, care a implementat proiectul în parteneriat cu Municipalitatea Dolna Mitropolia din Bulgaria – 499.835,62 euro.
În cadrul proiectului, o nouă conferință de presă a avut loc în Sala Europa a Consiliului Județean Olt, amfitrioni fiind Ionuț Ivan, vicepreședinte al CJ, Daniela Lungu, șefa Serviciului Dezvoltare Regională din cadrul celei mai importante instituții administrative din județ, reprezentanți ai Inspectoratului pentru Situații de Urgență Și Inspectoratului de Jandarmi Județean Olt, instituții beneficiare ale proiectului, care în ultima vreme au fost dotate cu echipamente pentru intervenții în situații de urgență de ultimă generație. Urmează ca perioada următoare Jandarmeria Olt să fie dotată și cu vehicule utilitare, barcă cu motor și veste de salvare.
Început la sfârșitul lunii august a anului 2018, proiectul este aproape de sfârșit, data finalizării fiind 24 octombrie 2021.
Proiectul își propune să îmbunătățească pregătirea și capacitatea autorităților, cu atribuții în gestionarea situațiilor de urgență și de risc în zona transfrontalieră Olt-Pleven, respectiv în județul Olt și în districtul Pleven, prin achiziționarea unor echipamente necesare în acțiunile de prevenire a situațiilor de risc și de acțiune în situații de urgență și dezastre naturale.
Proiectul a fost prelungit de două ori, prin două acte adiționale la contractul de finanțare, cauzate de lipsa de participanți la licitații. „Prin urmare, prin actul adițional nr.1 la contractul de finanțare, semnat în 3 august 2020, durata proiectului a fost extinsă cu șapte luni, pâna în 24 martie 2021. Având în vedere că la patru licitații anterioare nu au fost participanți, s-au făcut studii de piață pentru echipamentele proiectului, prețurile acestora trebuind să fie actualizate, astfel rezultând o diferență de 129.983 euro, față de bugetul aprobat al proiectului, diferență ce va fi suportată de CJ Olt drept cheltuieli neeligibile. Prin actul adițional nr.2 a fost prelungită, cu alte șapte luni, durata de implementare, din cauza cerinței unuia dintre participanții la licitație de a mări timpul de livrare a mașinii de stingere cu apă și spumă, având în vedere durata de echipare a mașinii cu echipamentele solicitate. După fiecare act adițional la contractul de finanțare, contractele de publicitate și audit, precum și cel de interpretariat au fost prelungite, astfel încât să cuprindă durata extinsă a implementării proiectului”, au spus reprezentanți ai CJ Olt, instituția care a implementat proiectul pe fonduri europene.
Până în prezent, în ceea ce privește Consiliul Județean, au fost realizate activitățile propuse prin proiect și au fost achiziționate trei ATV-uri pentru Jandarmeria Olt, un jeep pick-up pentru ISU Olt, o mașină de stingere cu apă și spumă pentru ISU Olt ce urmează a fi furnizată până la finalul anului în curs, echipamentele de birotică – scanner Canon și șapte stick-uri USB, cinci pentru membrii echipei de implementare și câte unul pentru reprezentanții Inspectoratului pentru Situații de Urgență Olt și Inspectoratul de Jandarmi Județean Olt, urmând ca în perioada următoare să fie achiziționate și restul echipamentelor constând în trei vehicule utilitare, o barcă cu motor, cinci veste de salvare și funie, toate destinate Inspectoratului de Jandarmi Județean Olt.