Lotul 2 al Tronsonului 2 din Drumul Expres (DEx) 12 Craiova – Slatina – Pitești, din care face parte și Centura ocolitoare a municipiului Slatina, a fost inspectat miercuri, 27 iulie, de o comisie de recepție, având în vedere că acest sector de drum urmează a fi deschis traficului rutier începând de joi, 28 iulie.
Ion Stancu, reprezentantul firmei de consultanță ce a supravegheat lucrările de pe acest lot al șoselei de mare viteză, a spus că în ultimii doi ani aici au lucrat sute de oameni, constructorul UMB având pe șantier peste 250 de autocamioane și 180 de utilaje.
„Acest proiect a fost posibil datorită contractului de finanțare accesat de către investitor, ce are o valoare de peste 4,8 miliarde de lei, din care cheltuielile eligibile, nerambursabile, sunt de 85%, cheltuielile neeligibile fiind suportate de Guvernul României, de la bugetul de stat. Este o realizare importantă, în special pentru zona de Sud – Vest a țării. Aș vrea să mulțumesc autorităților locale, care au înțeles să fie aproape de investitori, autorităților centrale, astfel încât acest proiect să fie realizabil și să se termine chiar în timpul contractul. Durata de execuție a fost de 36 de luni, din care 12 pentru proiectare și 24 pentru execuție. Ar fi trebuit să fie finalizat în decembrie 2021, dar au fost ceva evenimente ce au împiedicat antreprenorul să termine lucrarea, fiind apoi acceptată durata de finalizare 15 august, dar astăzi (miercuri n.r.) a reușit să finalizeze. Joi, 28 iulie, urmează să fie dată în circulație, dacă comisia de recepție nu are obiecții importante (…) Pe acest lot au lucrat, în medie, undeva la 253 de autocamioane, 180 de utilaje, personal TESA aproape 50 de persoane, personal calificat și necalificat, muncitori, aproximativ 700”, a declarat Ion Stancu, în cadrul conferinței de presă de la Consiliul Județean Olt la care au mai fost prezenți Ionuț Ivan, vicepreședintele instituției, Adrian Motorga, directorul Secției Drumuri Naționale Slatina, alți reprezentanți ai constructorului, și nu numai. Scopul evenimentului a fost acela de a anunța finalizarea lucrărilor pe acest lot.
Lotul 2 al Tronsonului II din Drumului Expres Craiova – Slatina – Pitești are 21,35 kilometri, 14 poduri și pasaje pe sectorul de drum, cinci pasaje la intersecții denivelate fără acces la DEx 12, un pasaj la nodul rutier 50 + 121 kilometri, 24 de podețe pe expres și șapte podețe la nodul rutier, două parcări de scurtă durată, două spații de servicii, km 55 + 300, un nod rutier Slatina Sud – Est km 50 + 121.
Lotul din acest tronson al șoselei de mare viteză va avea și patru stații de încărcare mașini electrice, având în vedere că s-a suplimentat capacitatea electrică.
„Stațiile de încărcare auto nu au fost prinse în cadrul proiectului, dar, prin grija investitorului, am suplimentat capacitatea electrică pentru fiecare spațiu de parcare, astfel încât, ulterior, să fie montate stații de încărcare. Sunt patru spații, la kilometrul 42 sunt două stații de încărcare de scurtă durată, stânga – dreapta, iar la kilometrul 55 sunt spații servicii unde, la fel, sunt locuri de parcare, aici vor fi amplasate aceste stații de încărcare”, a mai precizat Stancu.
Tronsonul 2 al Drumului Expres, din care face parte și Centura orașului Balș, deschisă traficului rutier pe 21 aprilie, are o lungime totală de aproximativ 40 kilometri și punct de început limita dintre județele Dolj și Olt, iar ca punct final municipiul Slatina, la intersecția cu Drumul Național 65 – European 574. Acesta traversează localitățile Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Milcov, Slatina și Valea Mare.
Pe lângă Loturile 1 și 2 din Tronsonul 2 al șoselei de mare viteză, județul Olt mai este tranzitat și de Tronsonul 3, cu o lungime de aproape 32 kilometri, care trece prin unitățile administrativ teritoriale ale localităților Valea Mare, Priseaca, Scornicești, Optași Măgura, Tătulești și Colonești, până la limita județelor Olt și Argeș.
Drumul Expres 12 Craiova – Slatina – Pitești este împărțit în patru tronsoane. Va avea o lungime totală de 121,185 kilometri, din care aproximativ 72 sunt în Olt, și câte două benzi pe fiecare sens, limita maximă de viteză admisă fiind de 120 de kilometri pe oră.
Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020, iar conform acestuia investiția ar trebui să fie gata până la sfârșitul anului 2023. Această dată ar putea fi depășită, ținând cont că mai este de lucru atât la Tronsoanele 1 și 3, cât și la Tronsonul 4.
Sursă foto principală: Asociația Pro Infrastructură – Facebook