Absentul – campanie de constientizare a tinerilor cu privire la consumul de etnobotanice

in fiecare an, pe 26 iunie, la nivel international se marcheaza Ziua de Lupta impotriva Traficului Consumului Ilicit de Droguri. Anul acesta, cu ocazia acestei zile a fost demarata campania nationala Absentul, care se adreseaza tinerilor din scoli si celor institutionalizati, cu varste intre 15 si 24 de ani. Scopul campaniei este acela de constientiza si de a trage un semnal de alarma asupra consecintelor negative pe care le poate aduce consumul de substante cu proprietati psihoactive. Campania se adreseaza si celorlalti membri ai comunitatii, prin difuzarea unui spot video, care, prin intermediul unui joc de sah, transmite mesajul importantei unei alegeri corecte si responsabile, centrat pe eterna lupta intre bine si rau, intre valori si falsele valori, dualitatea optiunilor tinerilor ce pot alege echilibrul sau un drum periculos si necunoscut, a explicat doctorul Nicoleta Martinescu, coordonatorul Centrului de Prevenire, Evaluare si Consiliere Antidrog Olt.
in judetul Olt campania a debutat ieri, la Fantana Sperantei, unde voluntarii de la Crucea Rosie, filiala judeteana, au impartit trecatorilor pliante; pana la inceputul lunii, la nivelul judetului vor fi desfasurate activitati de informare a cetatenilor, precum si organizarea unei mese rotunde cu tema Strategii si metode eficiente de prevenire a consumului de droguri, la care vor participa reprezentantii mai multor institutii cu atributii in domeniu. Perioada de implementare a campaniei este 26 iunie – 31 decembrie 2011.

16% – procentul de consumatori la nivel de tara

Cel mai recent studiu asupra consumului de plante etnobotanice, realizat anul trecut de Agentia Nationala Antidrog, arata ca in fiecare regiune a tarii exista consumatori, intr-un procent mai mare sau mai mic. Pe primul loc se situeaza regiunea Bucuresti / Ilfov, cu 6%, urmata de sudul tarii, cu 2,5%, de regiunea centrala, cu 1,6% si de partea de vest, cu 1,5%. in nord-estul tarii procentul de consumatori este de 1,4%, in sud-est, tot 1,4%, in sud-vest – 0,9% si in nord-vest – 0,7%. Grupele de varsta la care a fost identificat un astfel de consum sunt 15-24 ani (3,4%) si 25-34 ani (1,6%). Analiza arata ca barbatii consuma mai frecvent etnobotanice decat femeile.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

<