Altfel, Oltul se numara printre putinele judete cu un singur proiect. Multe alte judete figureaza in lista la mai multe pozitii, cu proiecte depuse si de localitati din spatiul rural. Este cazul judetului Satu Mare, de pilda, care are nu mai putin de sapte proiecte aprobate, unul depus de municipiul Satu Mare (in valoare de aproape 2,5 milioane lei), un altul de orasul Carei (peste 2,4 milioane lei) si cinci de comunele Petresti (peste 1,3 milioane lei), Dorolt (aproape 1,5 milioane), Paulesti (430.000 lei), Vetis (1,5 milioane lei) si Turulung (peste 821.000 lei). Cu totul, peste 10,5 milioane de lei. si acesta este doar un exemplu din multe altele. Valoarea finantarii acordate era de maxim 90% din valoarea eligibila, dar nu mai mult de 2,5 milioane de lei/proiect pentru judete, orase si municipii si de 1,5 milioane lei/proiect pentru comune. Scopul programului il constituie imbunatatirea calitatii mediului prin inlesnirea transportului mai putin poluant, in conditii de siguranta,
Primari neinformati
De ce nu s-au aratat interesate administratiile publice locale din Olt, ne-o spun cativa edili. Iar cel mai vocal, vizibil deranjat de intrebarea noastra fireasca daca s-a depus sau nu pentru comuna un astfel de proiect (si, daca nu, de ce), a fost primarul comunei Izbiceni, Mircea Velica, care probabil face parte dintre edilii obisnuiti sa fie intrebati doar de realizari – marete sau nu: Nu, nu am depus un astfel de proiect, pentru ca am tot neglijat. Am depus, insa, pentru realizarea unui parc, prin 2009. Mai este timp acum, se mai poate depune si pentru piste? Nu? Ba, dar de ce ma tot intrebi tu pe mine de astea? No comment!
Primarul comunei Coteana, Victor Dima, recunoaste cinstit ca nu a stiut de acest program, altminteri foarte util, spune el. Cand a inceput sesiunea, mai este timp? Domnule, chiar nu am stiut de acest program, ca, va dati seama, un proiect de genul acesta ne era foarte util. Chiar imi pare rau, pentru ca noi suntem deschisi la tot ce inseamna atragere de fonduri. La Mediu avem doua proiecte depuse, unul pentru realizarea unui parc, altul pentru impadurire, dar de cel cu piste pentru biciclisti – n-am stiut.
Tia Mare ar fi avut, si ea, nevoie de o investitie cu finantare nerambursabila, mai ales ca, desi administratia localitatii are depuse mai multe proiecte, nu i s-a aprobat nici unul. Noi avem la Fondul pentru Mediu un proiect pentru un parc, dar nu a fost inca aprobat. De altfel, avem depuse mai multe proiecte pe la mai multe structuri, si pentru alimentare cu apa, si pentru alte obiective de care comuna ar avea nevoie, dar, din pacate, nu ni s-a aprobat nici unul dintre ele. De programul privind realizarea unor piste pentru biciclisti chiar nu am auzit, acum va aud pe dumneavoastra, ca incercam si acolo, sustine primarul localitatii.
Piste pe cele mai importante artere ale Slatinei
Slatina va avea, in cel mult un an de zile, piste pentru biciclisti pe nu mai putin de opt dintre cele mai importante artere ale sale. Piste destinate locomotiei pe doua roti vor fi amenajate pe strada Artileriei (intre gara si strada Ecaterina Teodoroiu), pe toata lungimea bulevardului A.I. Cuza, pe strada Cireasov, strada Crisan, strada Draganesti, strada Pitesti, strada Primaverii si strada Ecaterina Teodoroiu. in total, vor fi 14.060 metri de piste pe o suprafata de 243.910 mp.