seful AJOFM Olt incalca legea. Documente publice sunt tinute la secret

Eveniment de Olt (EdO) a solicitat AJOFM, prin adresa nr. 73/26.10.2011, formulata in temeiul Legii 544/2001, punerea la dispozitia reporterilor spre consultare a contractului de achizitie publica privind cazarea si masa cursantilor in cadrul proiectului O sansa tinerilor din mediul rural, incheiat intre AJOFM Olt si SC Accredo Resort SRL Slatina. Proiectul este finantat din fonduri europene. Cotidianul nostru a furnizat opiniei publice dovezi care indica mari suspiciuni asupra modului in care a fost realizat caietul de sarcini, precum si asupra firmei care a castigat concursul de cereri de oferte organizat de AJOFM Olt in luna februarie 2011, la nivelul conditiilor de calificare pentru participarea la concurs. Evantaiul suspiciunilor este imbogatit de faptul ca pe internet nu apare nici o informatie legata de atribuirea contractului, a carui valoare s-a ridicat la peste 10 miliarde de lei vechi. EdO a mai solicitat AJOFM, in acelasi temei legal, consultarea documentului prin care SC Accredo Resort SRL a fost declarata castigatoare, mentionand in solicitare ca nu este interesat cu nimic de ceea ce in contract se constituie in date cu caracter personal ale celor implicati in contract. De asemenea, s-a solicitat consultarea documentelor din care reiese ca firma amintita a indeplinit toate conditiile de a participa la concursul de oferte. Cu toate ca punctele solicitarii au la baza legislatia care reglementeaza organizarea si accesul la informatiile de interes public si cu toate ca AJOFM Olt nu are nevoie de nici un acord pentru furnizarea datelor solicitate, seful institutiei refuza sa ne puna la dispozitie documentele cu caracter public, prevalandu-se de o solicitare facuta, la randul ei, de AJOFM catre Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice (ANRMAP). AJOFM Olt, prin adresa nr. 4292/25.10.2011, a solicitat Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice un punct de vedere in ceea ce priveste legalitatea publicarii pe site-ul institutiei a contractelor de achizitie publica avand ca obiect servicii incluse in anexa 2B la OUG nr. 34/2006 cu modificarile si completarile ulterioare. Institutia noastra va da curs solicitarii dumneavoastra imediat ce vom primi punctul de vedere al ANRMAP, se arata in raspunsul sefului AJOFM Olt. Un raspuns care nu are de-a face nici cu obiectul solicitarii noastre, care nu face nici o referire la publicarea contractelor AJOFM pe site-ul institutiei, nici cu legislatia invocata de EdO.

Carloganu minte

Adresa prin care AJOFM solicita ANRMAP un punct de vedere privind posibilitatea ca institutia din Olt sa publice contractele de achizitii publice pe site-ul propriu este o smecherie ieftina la care seful agentiei se deda – o intrebare cu raspuns indus. Iata o parte din adresa, edificatoare: Cu toate presiunile venite din presa locala, din punctul nostru de vedere, contractele nu pot fi fi facute publice pe site-ul institutiei, deoarece legea nu prevede in mod expres o astfel de obligatie. O asemenea pozitie oficiala vine la nici o luna de la declaratia lui Cristinel Cirloganu care spunea, intr-o conferinta de presa, ca va face tot ce este posibil ca contractele de achizitii publice sa fie publicate pe internet. Minciunica!

Cum se incalca legea

Prin refuzul cu care seful AJOFM Olt trateaza solicitarile primite, acesta incalca mai multe prevederi ale Legii 544/2001, dar si ale Ordonatei de Urgenta a Guvernului 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii. Potrivit art. 215, alin. 1 din OUG 34/2006, Dosarul achizitiei publice are caracter de document public. Accesul persoanelor la aceste informatii se realizeaza cu respectarea termenelor si procedurilor prevazute de reglementarile legale privind liberul acces la informatiile de interes public si nu poate fi restrictionat decat in masura in care aceste informatii sunt clasificate sau protejate de un drept de proprietate intelectuala, potrivit legii. Tot la art. 215, alin. 2 din acelasi act normativ, se mai arata ca restrictionarea nejustificata a accesului la dosarul achizitiei publice atrage sanctionarea de catre Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice a conducatorului autoritatii contractante, conform prevederilor prezentei legi.
Sa mai spunem si ca, in Codul de conduita etica in achizitii publice, la capitolul Transparenta, se arata ca opinia publica este informata in mod regulat asupra contractelor de achizitie publica atribuite.
Daca Politia Economica, aflata in verificari la AJOFM, va scoate la iveala fapte de coruptie sau va gasi totul curat, nu stim. Refuzul sefului agentiei de a da raspuns solicitarii noastre trezeste insa suspiciuni.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

<