5.2 C
Slatina
vineri,22 noiembrie,2024
spot_imgspot_img

Ultimele Articole

Proiect cu fonduri europene pentru reducerea abandonului şcolar, implementat de un liceu din Slatina

- Advertisement -

De la începutul lunii septembrie, Liceul Tehnologic „Alexe Marin” din municipiul Slatina derulează proiectul „Raising teaching quality to reduce early school leaving”, finanţat cu fonduri europene prin Programul Erasmus+ KA1.

Proiectul, al cărui buget este de aproximativ 21.000 de euro şi al cărui scop principal este reducerea abandonului şcolar în rândul elevilor care învaţă la acest liceul din Slatina, urmăreşte participarea a zece profesori la cursuri de formare pentru a-şi îmbunătăţi abilităţile de utilizare a unor metode şi tehnici de predare inovatoare, centrate pe elevi, care să încurajeze rezolvarea sarcinilor din lumea reală şi dezvoltarea competenţelor transversale. Astfel, cadrele didcatice vor fi capabile să realizeze o interconexiune rapidă a diferitelor cauze şi consecinţe ale abandonului şcolar timpuriu, precum şi însuşirea unor politici, strategii şi măsuri pentru a preveni ESL (early school leaving). Reducerea ratei abandonului şcolar în rândul elevilor de la Liceul „Alexe Marin” prin creşterea atractivităţii orelor de predare – învăţare – evaluare şi motivarea elevilor de a finaliza cursurile obligatorii, folosind digitalizarea şi metode activ participative, şi creşterea gradului de inserţie pe piaţa muncii a absolvenţilor unităţii şcolare prin dezvoltarea competenţelor care să îi ajute să se adapteze la cerinţele pieţii muncii europene actuale se numără printre obiectivele proiectului cu fonduri europene.

Perioada de desfăşurare a proiectului pentru reducerea abandonului şcolar este de doi ani, până pe 31 august 2021, iar în cadrul său cei zece dascăli vor beneficia de finanțare pentru participarea la cinci cursuri susținute de furnizori de formare din Uniunea Europeană. Cursurile se vor desfășura în cinci fluxuri, după cum urmează: fluxul 1 (doi participanți) – cursul „SEL – Social and Emotional Learning” (Globtrain) 13 – 19 octombrie 2019 Berlin; fluxul 2 (doi participanți) – cursul „Strategies for improving classroom atmosphere and student motivation in school: A modern Challenge for teachers” (Cervantes Training) 14 – 20 martie 2020; fluxul 3 (doi participanți) – cursul „Countering dropout” (Submeet) mai 2020, Vasto, Italia; fluxul 4 (doi participanți) – cursul „Tackling Early School Leaving (ESL)” (Doreea) 21 – 25 septembrie 2020 Barcelona, Spania; fluxul 5 (doi participanți) – cursul „Going Digital in an Innovative Classroom” (ITC – International TEFL Certificate) 5 – 9 octombrie 2020 Praga, Cehia.

„Profesorii participanți la cursuri au fost aleşi pe baza unei proceduri de selecție organizate în perioada 9 – 13 septembrie 2019 şi publicate pe site-ul proiectului, https://erasmusltam.wordpress.com/. În perioada 20 septembrie – decembrie 2019 se vor realiza activități de pregătire lingvistică (engleză) cu durata de 20 ore pentru participanții la cele cinci cursuri. Pregătirea tematică și culturală se va face înainte de efectuarea fiecărei mobilități. La finalul cursului, participanții vor primi din partea furnizorilor activității de formare un certificat Mobilitypass, în care vor fi menționate competențele și abilitățile dobândite la cursuri”, se arată într-un comunicat remis de liceu.

Prin programul Erasmus+ KA1, unuitea de învăţământ slătineană întrevede noi oportunităţi de finanţare pentru noi proiecte şi parteneriate transnaţionale prin care să se dezvolte abilităţi şi competenţe ce stimuleaza dezvoltarea socio-profesională, învaţarea pe tot parcursul vieţii şi inserţia absolvenţilor pe piaţa muncii.

Cătălin FIRCOIU

- Advertisement -

Ultimele știri

Nu pierdeți