11.2 C
Slatina
vineri,29 martie,2024

Ultimele Articole

RoTVmania

- Advertisement -

Fie că te numeri printre cei care se uită la televizor în mod constant sau ai o singură emisiune preferată pe care o urmărești săptămânal, ai putea fi curios cu privire la apariția fenomenului de televiziune în peisajul românesc. Încă de la începuturile sale pe plan mondial, am fost și noi prezenți și receptivi la inovație. Era vorba despre perioada când dezvoltările științifice nu erau tocmai cap de listă al lucrurilor accesibile, dar chiar și așa, televiziunea ca fenomen de masă era cu un pas în fața altor medii de informare, precum presa scrisă sau radio.

Istoria televiziunii din România este marcată de un an important, 1989, când TVR a avut ocazia de a transmite în direct evenimentul major în care a fost implicată atunci întreaga națiune. La acel moment, această instituţie a fost un actor activ în tot ceea ce a avut loc și a făcut posibilă transmiterea către publicul larg a detaliilor care altfel s-ar fi pierdut. Tot în această perioadă televiziunea a trecut printr-un proces de rebranding, transformându-se din TVR în TVRL – Televiziunea Română Liberă. În 1994, ca urmare a reorganizării Radioteleviziunii Române, a fost înfiinţată Societatea Română de Televiziune, cunoscută ca serviciu public autonom de interes naţional, independent din punct de vedere editorial. Prin legea instituirii au fost preluate bunurile şi personalul moştenite de la Televiziunea Română şi s-au luat măsuri de despărţire a celor două instituţii neseparate până în acel moment: radioul şi televiziunea.

În ultimii ani, prin diverse rapoarte realizate la nivel internațional, românii au fost declarați campioni la uitat la televizor, cu o medie a timpului petrecut aproape dublă față de media globală, care e de 3 ore. Important este că fiind înclinați spre a petrece atât de mult timp privind ceva, se gândesc și la calitate. Tehnologia HD este un criteriu esențial atunci când se orientează spre achiziționarea unui televizor. Din punct de vedere al programelor preferate, buletinele de știri sunt pe primul loc, urmate de emisiunile de divertisment. În format HD, apare o mică schimbare, canalele de documentare având o pondere mai mare decât programele de divertisment, dar și decât competițiile sportive. Pentru că uitatul la televizor a devenit chiar un hobby pentru mulți dintre români, casele unora pot fi dotate chiar cu mai mult de un televizor, câte unul pentru fiecare cameră. Și dacă e vorba de hobby-uri, lucrurile sunt mai bine puse în mișcare când te implici până la capăt. Poți deveni chiar tu personajul de dincolo de sticlă, mai ales când acesta este un vis pe care îți doreșți să îl transformi în realitate. În marea finală televizată a campaniei organizată de 888poker oricine poate deveni vedetă. În fiecare emisiune TV se califică cei mai buni 6 jucători din cadrul turneulului online săptămânal, iar în total sunt 6 finale, așa că ai suficiente ocazii pentru a-ti încerca șansa de a fi în centrul atenției. Altă ocazie prin care poți ajunge în centrul atenției a mii de români este emisiunea-concurs Câștigă România!, unde toate cunoștințele tale de cultură generală te pot ajuta să câștigi premii peste premii.

Emisiunile cu tradiție, de pe posturi precum Pro TV, Antena 1 și Kanal D sunt în continuare cele mai urmărite în aria de divertisment. Vocea României și Visuri la cheie de pe Pro TV, iar Chefi la cuțite și Te cunosc de undeva de pe Antena 1 au peste un milion de spectatori pe ediție. Încă de la premieră sa din septembrie 2011, Vocea României a reușit să aducă în față televizoarelor atât pe românii pasionați de muzică bună, cât și pe cei care își doresc să urmărească un show definit de personalitățile tuturor juraților implicați. Visuri la cheie s-a lansat 3 ani mai târziu și se bazează pe și mai multă emoție, implicate fiind poveștile unor oameni cu situații speciale. A câștigat de-a lungul timpului și premii precum Premiul TV Mania sau Premiul Radar de Media pentru cel mai bun reality-show.

De la inventarea sa, televiziunea și-a găsit drumul în casele tuturor și a devenit parte din activitatea de zi cu zi. A căuta o casă fără televizor este ca și cum ai căuta un ac într-un car cu fân. Datorită popularității sale, companiile electronice găsesc noi modalități de a crea televizoare cu cât mai multe funcții și mai deosebite din punct de vedere vizual. Deși puține persoane fac diferența între mediile prin care e posibilă vizionarea emisiunii televizate preferate, e bine de știut că e vorba de 3 sisteme de difuzare: broadcast, cablu TV și TV online. Acestea ocupă întreg spectrul domeniului și fiecare televiziune poate deveni beneficiar al unuia dintre acestea, a două sau chiar a tuturor. Oportunitatea folosirii oricărui sistem vine atât cu avantaje, cât și cu dezavantaje. Transmiterea terestră, fie ea zonală sau națională, are avantajul că pot fi introduse mai multe programe pe aceeași linie purtătoare de semnal. Transmiterea prin cablu este accesibilă pentru emițători din punct de vedere al obținerii licenței, dar costul abonamentului lunar poate fi mai ridicat pentru receptori. Cea de-a treia, televiziunea online, implică mai multă interactivitate cu utilizatorii, dar aici trebuie făcută și o distincție între ce reprezintă conținut pentru televiziune și simplu conținut video pe internet. Elementele definitorii pentru aceste tipuri de transmisie pot fi de interes pentru publicul larg și mai ales pentru cei care știu că televiziunea ocupă un loc important în viața lor.

Printr-o apariție la TV sau doar pe internet, prin intermediul unui profil personal, oricine poate fi faimos astăzi măcar pentru 15 minute, așa cum preconiza artistul pop Andy Warhol. Există zeci de oportunități de afirmare la momentul actual și rămâne la latitudinea fiecăruia de care parte a ecranului alege să rămână. Chiar și cu propagarea extensivă a internetului, televiziunea nu înregistrează o scădere semnificativă a cifrelor în ceea ce privește telespectatorii, iar datorită diversității programelor difuzate reușește să atragă chiar și cele mai puțin curioase persoane.

- Advertisement -

Ultimele știri

Nu pierdeți