2.3 C
Slatina
sâmbătă,23 noiembrie,2024
spot_imgspot_img

Ultimele Articole

Drulă, fostul ministru al Transporturilor: „Am depus proiect de lege pentru creșterea limitei de viteză pe Drumul Expres Craiova – Pitești de la 100 la 120 de km/h”

- Advertisement -

Cătălin Drulă, fostul ministru al Transporturilor din Guvernul Cîțu, a făcut vineri o declarație de presă spunând că mai este foarte puțin până la deschiderea Tronsonului II din Drumul Expres Craiova – Slatina – Pitești, care tranzitează și județul Olt, de la Balș până la Colonești. Deputat în Parlamentul României, Drulă spune că segmentul de 40 de kilometri dintre Balș și Slatina e o gură de aer pentru șoferii din zonă și pentru ca ei să nu mai petreacă ore în șir în ambuteiaje. De aceea, acesta a depus un proiect de lege pentru a crește limita vitezei de pe șoseaua de mare viteză de la 100 la 120 de kiolmetri pe oră (km/h).

„Doar că salvarea traficului din regiune riscă să se transforme într-o fabrică de amenzi din cauza nepăsării Ministerului de Interne. Și ceea ce va fi o bucurie inițială, ar putea deveni un coșmar financiar. Constructorul a ajuns la etapa instalării indicatoarelor rutiere și se vede că limita de viteză este de 100 km/h. De ce? Pentru că în legislația actuală Drumul Expres este catalogat drept Drum European, deci are o restricție de viteză egală. Problema este că un Drum Expres este mult mai asemănător unei autostrăzi. Are două benzi pe sens, acostament asfaltat, separare fizică a celor două sensuri de circulație, intersecții denivelate și iluminate, spații de servicii, curbe și pante extrem de line. Încă din vară am solicitat Ministerului de Interne o modificare legislativă a Codului Rutier. Deși feedback-ul verbal a fost unul pozitiv, schimbarea nu s-a mai produs”, spune Cătălin Drulă.

Fostul ministru al Transporturilor mai spunce că șoferilor le va fi extrem de greu de înțeles de ce trebuie să circule cu viteze de drum național pe un drum care seamănă leit cu o autostradă. „Studiile de siguranță rutieră ne arată că în astfel de situații se vor dezvolta două tipuri de comportamente: cei care vor respecta limita de viteză și cei care vor apăsa pe pedală până la «viteza naturală a drumului», ducând la un conflict între cele două categorii și la riscuri suplimentare de accidente. Am decis să nu mai aștept după MAI să se trezească în ceasul al 12-lea și am depus în Parlament împreună cu colegii parlamentari USR o inițiativă legislativă pentru corectarea acestei situații (adică creșterea limitei de viteză pe Drumul Expres Craiova – Slatina – Pitești la 120 de km/h n.r.).

Două tronsoane ale șoselei de mare viteză, respectiv II și III, tranzitează județul Olt. Tronsonul II, Loturile 1 și 2, care începe de la limita județelor Dolj și Olt și trece pe teritoriile localităților Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Milcov, Slatina și Valea Mare, acesta incluzând și centurile de ocolire ale orașului Balș și municipiului Slatina, dar și Tronsonul III care tranzitează unitățile administrativ teritoriale Valea Mare, Priseaca, Scornicești, Optași Măgura, Tătulești și Colonești până la limita județelor Olt și Argeș.     

Drumul Expres Craiova – Pitești are o lungime totală de 121,185 kilometri, valoarea estimată a întregului proiect fiind puțin peste 5,5 miliarde de lei, fiind finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020. Șoseaua de mare viteză, care va avea o rută expresă cu câte două benzi pe sens ar urma să fie finalizată, conform proiectului, la sfârșitul anului 2023. Acesta va zece intersecții rutiere, 75 de poduri și pasaje, 25 de intersecții, 15 poduri și pasaje la noduri rutiere sau drumuri de legătură, 8,85 kilometri drumuri de legătură.

Sursă foto: Imaginile sunt capturi din filmări realizate de MNDroneShooting

- Advertisement -

Ultimele știri

Nu pierdeți