Premierul Ciucă și ministrul Transporturilor, Grindeanu, au aflat detalii despre stadiul lucrărilor de pe șantierul Drumului Expres la Scornicești

Vizită importantă de lucru joi după-amiază pe șantierul Tronsonului III al Drumului Expres Craiova – Slatina – Pitești. Prim-ministrul Nicolae Ciucă și vicepremierul Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, au avut o întâlnire la Scornicești cu constructorul UMB Spedition, fiind întâmpinați aici și de alte oficialități. Îi enumerăm aici pe prefectul de Olt Florin Homorean, președintele Consiliului Județean Olt, senatorul PNL de Olt Liviu Voiculescu, deputatul liberal Gigel Știrbu, Daniel Tudor, primarul orașului Scornicești, Adrian Motorga, directorului Secției Drumuri Naționale Slatina, precum și alți reprezentanți ai constructorului.

Scopul vizitei a fost acela de a afla mai multe detalii tehnice despre lucrările efectuate pe șantierul Tronsonului III al șoselei de mare vitează care trece prin județul Olt, din dreptul comunei Valea Mare și până în comuna Colonești, limită cu județul Argeș.

„În afară de agregate, firul beton e de la Târgovişte, în rest totul este importat. Și grinzile care sunt fabricate în poligonul nostru, în regie proprie. Sunt 34 de poduri, cu o lungime de peste patru kilometri, podul de peste râul Olt este cel mai lung din România. Tronsonul III va avea patru noduri rutiere, precum cel de la intrarea în Balș, practic aici va fi centura ocolitoare a Balșului, un nod la Piatra Olt, un nod la Slatina, la Pirelli. Vor fi patru spații de servici, baza de deszăpezire va fi la intrarea în Balș și încă trei spații pentru servicii. Va avea sistem inteligent de trafic, cu atenționarea participanților, cu senzori de polei. Senzorii de polei vor transmite în centrul de monitorizare și de acolo se va anunța. Lucrările sunt spre final, important este cum va fi vremea. Dacă temperaturile sunt de peste 15 grade, lucrăm, când scade sub această temperatură aceste lucrări le sistăm și le deschid apoi”, a declarat reprezentantul constructorului UMB.

Premierul și ministrul Transporturilor au rămas impresionați de forfota existentă la această dată pe șantierul Drumului Expres, însă Ciucă a dorit să știe dacă pe acesta vor exista și parapeți. Răspunsul primit a fost unul afirmativ, doar că aceștia nu sunt fabricați la noi în țară și sunt aduși de peste hotare. “Parapeții, nu mai există niciun producător de parapeți în țară. De ce?”, a fost întrebarea adresată constructorului de prim-ministru.

După vizita de la baza din Scornicești, reprezentanții Guvernului, dar și celelalte autorități, au mers să vadă și podul rutier de peste râul Olt, din zona Bălții Slatina – Milcov, în lungime totală de peste 1,7 kilometri.

Două tronsoane ale șoselei de mare viteză, respectiv II și III, tranzitează județul Olt. Tronsonul II, Loturile 1 și 2, care începe de la limita județelor Dolj și Olt și trece pe teritoriile localităților Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Milcov, Slatina și Valea Mare, acesta incluzând și centurile de ocolire ale orașului Balș și municipiului Slatina, dar și Tronsonul III care tranzitează unitățile administrativ teritoriale Valea Mare, Priseaca, Scornicești, Optași Măgura, Tătulești și Colonești până la limita județelor Olt și Argeș. Drumul Expres are o lungime totală de 121,185 kilometri, valoarea estimată a întregului proiect fiind puțin peste 5,5 miliarde de lei, fiind finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020. Tronsonul, care va avea o rută expresă cu câte două benzi pe sens ar urma să fie finalizată, conform proiectului, la sfârșitul anului 2023.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

<