Podul rutier de peste râul Olt ar putea intra în reparații în perioada imediat următoare, având în vedere că Centura municipiului Slatina de pe Lotul 2 al Tronsonului 2 din Drumul Expres (DEx) 12 Craiova – Slatina – Pitești este anunțată a fi redată circulației de joi, 28 iulie, și ar urma să preia traficul greu care tranzitează zilnic Drumul Național 65 – European 574.
Adrian Motorga, directorul Secției Drumuri Naționale Slatina, a făcut o scurtă declarație în acest sens în sala de ședințe a Consiliului Județean Olt, în cadrul conferinței de presă organizată cu prilejul anunțării finalizării lucrărilor de pe Lotul 2 din Tronsonul 2 al DEx 12.
„În ceea ce privește Podul de peste Olt de la Slatina, suntem într-o procedură de actualizare a autorizației de construire, a proiectului tehnic, având în vedere că au fost câteva modificări ce s-au adus proiectului inițial, mai ales în ceea ce privește varianta de ocolire. Inițial, varianta de ocolire pentru această lucrare a fost de 32,9 kilometri de drum județean. O dată cu deschiderea acestui lot (Centura Slatinei care face parte din Drumul Expres Craiova – Slatina – Pitești n.r.), avem variante de ocolire, poate fi folosit acest sector de drum și atunci cheltuielile cu întreținerea și execuția acelei varinate de ocolire s-au diminuat, banii economisiți putând fi alocați efectiv construcției podului, reabilitării acestuia. Stadiul este de obținere a autorizației de construire, nu avem un constructor pentru că avem proiectare separată, execuție separată. Contractul de proiectare este finalizat, urmează și procedura de lucrări de construcție”, a spus șeful de la Drumuri.
Motorga a ținut să dea și asigurări că în prezent Podul Olt nu este în pericol să se prăbușească, deși are unele defecțiuni ale plăcii de beton și mai multe decgradări.
„Podul nu va pica, este construit bine. Din păcate, sunt anumite defecțiuni ale plăcii de beton. Acestea au fost rezolvate parțial de-a lungul timpului. Eu spun că, deși este construit la între anii 1888 – 1891, acest pod încă rezistă și va mai rezista mult timp. Are anumite degradări, noi sperăm să se finalizeze cât mai repede procedurile de achiziție pentru acest obiectiv, având în vedere că pentru municipiul Slatina este un reper important, un reper istoric, este lucrul care ne reprezintă pe noi ca slătineni”, a subliniat Adrian Motorga, directorul SDN Slatina.
Un consorțiu italian ce câștigase licitația pentru reabilitarea Podului Olt a solicitat în instanță, acum doi ani, în vară, rezilierea contractului, chiar dacă ordinul de începere a lucrărilor era deja semnat de autorități. Iar într-un final anularea contractului a fost obținută de consorțiul italian.
De-a lungul ultimilor ani, drumarii de la SDN Slatina au tot fost solicitați să repare gropile care, din cauza traficului greu, au apărut în asfaltul de pe Podul Olt.