Peste 9.000 de firme din județul Olt, înregistrate în Spațiul Privat Virtual. Înrolarea este obligatorie din 1 martie 2022

De la 1 martie 2022 de când înregistrarea în Spațiul Privat Virtual (SPV) a devenit obligatorie, potrivit datelor remise de Administrația Județeană a Finanțelor Publice Olt, până la această dată sunt peste 9.000 de firme din județ, respectiv contribuabili persoane fizice, care și-au îndeplinit obligația înrolării în SPV.

Reprezentanții Finanțelor Olt spun că în prezent documentele nu mai sunt luate în considerare dacă acestea nu sunt transmise prins Spațiul Privat Virtual.

„Administrația Județeană a Finanțelor Publice Olt reamintește contribuabililor faptul că persoanele juridice, asocierile şi alte entităţi fără personalitate juridică, precum şi persoanele fizice care desfăşoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent în una dintre formele prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 sunt obligate să transmită organului fiscal cererile, înscrisurile sau orice alte documente doar prin intermediul serviciului electronic Spaţiul Privat Virtual (SPV). În situația în care contribuabilii sus menţionaţi depun la organul fiscal cereri, înscrisuri sau orice alte documente în format letric, acestea nu vor fi luate în considerare,  organul fiscal procedând la notificarea acestora cu privire la obligativitatea comunicării lor prin intermediul serviciului Spaţiul Privat Virtual. În contextul intensificării atacurilor infractorilor cibernetici care utilizează identitatea vizuală a ANAF, recomandăm tuturor contribuabililor crearea unui cont în SPV, pentru o comunicare rapidă şi facilă şi, mai ales, sigură cu autoritatea fiscal”, se arată într-un comunicat remis de AJFP Olt.

Potrivit aceleiași surse, pentru înregistrarea în SPV se completează online un formular disponibil pe site-ul www.anaf.ro, în secţiunea Servicii online/Înregistrare utilizatori/Spaţiul Privat Virtual.

Spaţiul Privat Virtual este un serviciu electronic pus la dispoziţie gratuit de ANAF, disponibil 24h/24h, 7 zile/7 zile, prin intermediul căruia contribuabilii pot transmite organului fiscal cereri, înscrisuri, documente, își pot îndeplini obligațiile privind sistemul RO e-Factura, respectiv RO e-Transport, pot solicita extrase de cont, fișa pe plătitor, cazierul fiscal, își pot verifica situaţia fiscală proprie, pot efectua plăţi în mod securizat, primesc acte administrative fiscale, au acces la noutăți legislative etc.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

<