17.3 C
Slatina
marți,7 mai,2024

Ultimele Articole

Primăria a finalizat proiectul „eSlatina”. Vor fi lansate aplicații prin care cetățenii pot accesa documente sau pot plăti taxe

- Advertisement -

Una dintre sălile de conferințe ale Hotelului Ramada Slatina Parc a fost marți gazda prezentării rezultatelor proiectului „eSlatina – Proiect de simplificare a procedurilor și introducerea de instrumente electronice pentru cetățenii municipiului Slatina”, al cărui beneficiar este Primăria. Prin proiect se vor lansa aplicații ce pot fi accesate de slătineni de pe mobil sau online pe PC sau laptop și pot plăti taxe și impozite, pot depune petiții sau pot cere certificate fiscale fără a mai face drumuri la Direcția Economică sau Primărie unde pot sta zeci de minute la cozi sau la ghișee. Pot fi efectuate, de asemenea și plăți online pentru a obține autorizația pentru circulația autovehiculelor cu o masă mai mare de 3,5 tone. Aplicațiile pot fi utilizate pot oferi informații pentru contribuabili 24 de ore din 24 și șapte zile din șapte, conform disponibilității sistemului. Accsul în sistem al cetățeanului se va face prin autentificare, pe baza unui identificator unic și a unei parole.

La evenimentul final, printre invitați, s-au aflat Alexandru Berechet, viceprimar al municipiului Slatina, Cristiana Șerban, manager public Primăria Slatina, Alin Calotă, directorul Direcției Economice Slatina, Bogdan Apostoliceanu, director al Poliției Locale Slatina, alți reprezentanți ai administrației publice locale și ai societăților care au ajutat la implementarea proiectului, precum și reprezentanți ai unor fabrici de pe platforma industrială a urbei.

„eSlatina – Proiect de simplificare a procedurilor și introducerea de instrumente electronice pentru cetățenii Municipiului Slatina” a fost finalizat cu succes a anunțat reprezentantul Primăriei, care a ținut să spună că acesta constă în accesarea unor documente prin aplicația Sivadoc și plata unor taxe prin intermediul a două aplicații noi, Avansis Online și Avansis Mobile, pe care slătinenii le vor putea folosi în viitorul apropiat. Acestea nu sunt momentan disponibile, firmele care au implementat acest proiect spunând că mai au de făcut unele ajustări.

„De-a lungul timpului v-am obișnuit cu proiecte mari, vizibile, de infrastructură, dar acest proiect, finanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020, este unul dintre acele proiecte care abordează aspectele mai puțin evidente din cadrul administrației publice – comunicarea cu cetățeanul în formă electronică. Întregul proces este unul nou și pentru noi ca administrație, dar și pentru cetățeni. Din partea noastră, ca administrație, implică o adaptabilitate mai mare la schimbările procedurale și la trecerea activităților în mediul online”, a declarat viceprimarul Slatinei.

Alexandru Berechet a mai spus că proiectul „eSlatina” a avut drept rezultat arhivarea electronică a 173 de metri liniari de dosare de arhivă, implementarea unui sistem de arhivare online a documentelor, o aplicație de plăți electronice și gestionare electronică a documentelor.

„Aceasta înseamnă că pentru o parte din solicitările de documente din arhiva primăriei pe care le depun cetățenii putem răspunde mult mai rapid pentru că aplicația Sivadoc pe care am implementat-o face mai facilă atât identificarea documentelor și scurtează perioada de transmitere a răspunsului către cetățeni. Sivadoc a fost realizată cu ajutorul Asocierii SC ITC Institutul pentru Tehnică de Calcul SA București și SC Stefadina Conserv SRL, împreună cu SC SIMAVI SRL. De asemenea, plățile care se efectuau până acum la ghișeu pot fi făcute cu mult mai mare ușurință prin aplicația Avansis Online și Avansis Mobile. Ambele au fost dezvoltate de SC Triumpf Systems SRL și permit derularea mai multor operațiuni în interacțiunea cu primăria: efectuarea plății impozitelor și taxelor locale pe mobil prin descărcarea aplicației Avansis Mobile, cât și prin internet, pe calculator, prin Avansis Online; efectuarea plății electronice a autorizației de trafic greu; eliberarea online a certificatelor de atestare fiscală; solicitarea de petiții online (ePetiții)”, a adăugat Berechet.

Deși toate aceste instrumente sunt noi pentru a fi gestionate de primărie, administrația locală nu este totuși lipsită de experiență în acest domeniu, având în vedere că în ultimii trei ani cetățenii au utilizat cu succes instrumentul de plată electronică oferit de Ghișeul.ro. Angajații Direcției Generale Economice a Primăriei Slatina au gestionat acest instrument în mod eficient, iar plățile online au luat amploare. Dacă în anul 2020 au fost 1.788 de plăți electronice a taxelor și impozitelor, în primele trei luni ale anului 2023 numărul acestora a fost de peste 4.000.

„Începând cu 2020, plățile electronice au luat amploare, astfel că de la 1.788 de plăți electronice în anul respectiv, am ajuns la 5.424 plăți electronice în 2022, iar la 31 martie 2023 s-au înregistrat 4.190 plăți electronice pentru taxele și impozitele locale. Pentru a ne asigura că angajații primăriei pot gestiona toate aceste instrumente ale noului proiect «eSlatina», am organizat și cursuri de formare pentru 64 de persoane în gestionarea electronică a arhivei și 90 de persoane în gestionarea instrumentelor de plată electronică, eliberare certificate de atestare fiscală și ePetiții. Pentru modul în care s-a implementat acest proiect, apreciem tot efortul făcut de toți prestatorii din cadrul proiectului. (…) Vom monitoriza periodic modul în care funcționează și modul în care sunt folosite aceste instrumente și îi asigurăm pe toți cei implicați în proiect că acestea reprezintă doar începutul. Putem și vom face din instrumentele electronice un mod de lucru, iar interacțiunea electronică va deveni normalitate, cetățeanul putând să evite cozile de la ghișee”, a mai adăugat viceprimarul municipiului Slatina.

Cristiana Șerban, manager public Primăria Slatina și manager de proiect, a spus că prin aplicațiile ce vor fi lansate cetățenii pot avea o rezolvare mai rapidă a problemelor pe care le întâmpină în privința unor documente pe care autoritățile locale trebuie să le elibereze.

„Obiectivul acestui proiect a fost crearea de instrumente publice adresate cetățenilor și firmelor, reducerea timpului pentru organizarea și gestionarea arhivei existentei la nivelul municipiului Slatina, dar și pregătirea personalului ca să poată utiliza aceste instrumente din cadrul proiectului. (…) Colegii de la Direcția Taxe și Impozite sunt bombardați în fiecare an de oameni care vin să-și plătească taxele și impozitele, taxa de salubritate și nu a fost tocmai ușor de folosit platforma ghișeul.ro, pentru că are mulți pași, coduri de verificare și așa mai departe. (…) Am vrut să venim în întâmpinarea nevoilor cetățenilor cu un instrument care să le permită să efectueze plata din mai multe medii, să poată intra de pe mobil, dacă nu vrea să stea la ghișeu, să poată utiliza aceste platforme. Am luat în calcul și partea de arhivă, ne-am gândit care ar putea fi modalitatea de a scurta timpul de răspuns la o solicitare a unui cetățean, că este vorba din documente din arhivă sau de informații din activitatea curentă. (…) Nu închidem ghișeele, ele vor rămâne deschise, anumite categorii vor continua să vină la ghișeu. Intenția noastră a fost să-i ajutăm pe cei care au cunoștințe, capacitatea de face acest lucru, să-și rezolve mult mai repede problemele cu primăria, decât să vină să piardă timp într-un hol de instituție”, a declarat Șerban, manager public Primăria Slatina.

Obiectivul general al proiectului, finanțat din fonduri europene prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014 – 2020, l-a reprezentat reducerea costurilor administrative și simplificarea procedurilor  de furnizare a serviciilor publice prin introducerea de instrumente din domeniul tehnologiei informației pentru gestionarea relațiilor cu cetățenii și pregătirea personalului aparatului de specialitate al primarului municipiului Slatina în vederea utilizării acestor instrumente.

Proiectul cu o valoare de aproximativ 3 milioane de lei, din care puțin peste 2,5 milioane de lei reprezintă cofinanțarea Uniunii Europene și 2 la sută cofinanțarea Primăriei Slatina, adică puțin peste 59.000 de lei, a fost început în ultima lună a anului 2018, durata de implementare fiind de 52 de luni.

- Advertisement -

Ultimele știri

Nu pierdeți