5.2 C
Slatina
joi,28 noiembrie,2024
spot_imgspot_img

Ultimele Articole

Asociația Pro Infrastructură, despre deschiderea Tronsoanelor 1 și 4 al DEx 12: „Colonești – Albota, la pachet cu Craiova – Balș”

- Advertisement -
Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură au făcut miercuri, 27 noiembrie 2024, o nouă postare oficială referitor la deschiderea traficului rutier pe Tronsoanele 1 și 4 ale Drumului Expres 12 Craiova – Slatina – Pitești. Iar din această zi de joi, 28 noiembrie, se deschide parțial circulația pe Tronsonul 4, însă în totalitate pe Tronsonul 1. 
„Și Colonești-Albota, tot mâine, la pachet cu Craiova – Balș. Mâine, 28 noiembrie, se va deschide circulația pe aproximativ 19 din totalul celor 31,81 kilometri ai Tronsonului 4 al DEx 12 între nodurile Colonești și Podu Broșteni (DN 65 A), inclusiv pe drumul de legătură spre Albota, DN 65. La fel ca pe Tronsonul 1 pe care tocmai l-am anunțat, situația este fluidă, nu știm cu exactitate când va fi inaugurarea, dar nu mai devreme de ora 14:00 și este posibil să ne apuce seara. Probabil muncitorii vor face o noapte albă. Se va lucra până în ultimul moment. Stați pe forumul nostru unde vă vom aduce noutăți de pe ambele proiecte care vor fi date în trafic”, au transmis miercuri cei de la Asociația Pro Infrastructură.
Sursa citată arată că această deschidere parțială a lotului este în termen, contractul fiind asemnat cu constructorul UMB Spedition în 17 august 2021, însă a primit ordin de începere târziu, abia în 15 noiembrie 2021. Prevede 12 luni proiectare și alte 24 de execuție, deci termenul inițial de finalizare este chiar luna noiembrie 2024.
„Însă așa cum v-am anunțat încă din vară, în ciuda promisiunilor ministrului Grindeanu (Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii care va fi prezent în după-amiaza zilei de 28 noiembrie la inaugurare n.r.) și a oficialilor Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere – Direcției Regionale Drumuri și Poduri Craiova, ultima secțiune rămasă din DEx 12 Craiova – Pitești dintre Albota – Podu Broșteni și Autostrada A1 nu mai prinde 2024 și va fi inaugurată în primăvara lui 2025. Sperăm în aprilie, cel mai târziu mai, în funcție de vreme și de prioritățile celor de la UMB și cele negociate cu autoritățile. Felicitările noastre muncitorilor de la UMB care au tras foarte tare în 2024, reușind să stabilească un nou record: 60,74 kilometri de autostradă și drum expres dați în trafic de un singur constructor într-un an calendaristic”, au mai spus reprezentanții Pro Infrastructură.
Potrivit aceleiași surse, trăgând linie, „România adună 114,67 km inaugurați în 2024 și un total de 1.189,77 kilometri de autostradă și drum expres veritabil aflați în exploatare la nivel național”.

Două tronsoane ale Expresului tranzitează județul Olt

31,75 kilometri reprezintă distanța Tronsonului 3 al șoselei de mare viteză care tranzitează Oltul, trecând prin unitățile administrativ teritoriale Valea Mare, Priseaca, Scornicești, Optași Măgura, Tătulești și Colonești, până la limita județelor Olt și Argeș, acesta fiind inaugurat anul trecut, pe 23 decembrie. Județul este tranzitat și de Tronsonul 2 al DEx 12, cu Loturile 1 și 2, care are o lungime de 39,85 kilometri, cu punct de început limita dintre județele Dolj și Olt, iar ca punct final municipiul Slatina, la intersecția cu DN 65 – E 574. Acesta traversează localitățile Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi (Milcov), Slatina și Valea Mare. Dacă Lotul 2, care cuprinde și Centura ocolitoare a municipiului Slatina, a fost deschis la sfârșitul lunii iulie 2022, Lotul 1, între orașele Balș și Piatra Olt, care include Centura ocolitoare a orașului Balș, a fost inaugurat în luna aprilie a aceluiași an.

Constructor al ambelor sectoare de drum este UMB, însă echipele de muncitori ai aceleiași firme s-au ocupat și de realizarea lucrărilor de pe șantierul Tronsonului 4 al aceleiași șosele de mare viteză.

În total, DEx 12 Craiova – Pitești este împărțit în patru tronsoane. Va avea o lungime totală de puțin peste 121 de kilometri și câte două benzi pe fiecare sens, fiind realizate 10 intersecții rutiere și 75 de poduri și pasaje, limita maximă de viteză admisă fiind de 120 de kilometri pe oră.

Valoarea estimată a întregii investiții este puțin peste 5,5 miliarde de lei, fiind finanțată prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020. Inițial, conform proiectului, lucrările la șoseaua de mare viteză ar fi trebuit să fie gata până la sfârșitul anului 2023, însă termenul de finalizare a fost devansat.

- Advertisement -

Ultimele știri

Nu pierdeți