Biroul permanent al Camerei Deputaților a aprobat, luni, procedura de evaluare profesională a funcționarilor publici parlamentari și a personalului contractual din serviciile acestui for legislativ.
Procedura a fost adoptată în vederea punerii în aplicare a dispozițiilor Hotărârii Camerei Deputaților nr. 9/2025.
Evaluarea profesională constă în parcurgerea unor etape obligatorii, în funcție de specificul fiecărui compartiment.
Una dintre etape vizează verificarea cunoștințelor teoretice necesare în îndeplinirea atribuțiilor, printr-un test grilă, ce reprezintă maximum 50 de puncte.
O a doua etapă constă în verificarea abilităților practice și a experienței în activitatea desfășurată, ce reprezintă maximum 30 de puncte, prin una dintre următoarele modalități:
* lucrare scrisă – rezolvarea unor subiecte/întrebări/teme/cerințe relevante în îndeplinirea atribuțiilor de serviciu;
* probă practică – rezolvarea, într-o perioadă determinată de timp, a unor teme/cerințe relevante în îndeplinirea atribuțiilor de serviciu, folosind mijloace tehnice utilizate în activitatea curentă;
* interviu – interacțiunea directă între membrii comisiei de evaluare profesională și persoanele supuse evaluării, prin care se adresează întrebări generale și specifice, având în vedere atribuțiile de serviciu ale persoanelor supuse evaluării.
O altă etapă vizează analizarea informațiilor înscrise în fișa profesională, care cuprinde elemente înscrise într-o anexă specială – maximum 20 de puncte.
Modalitatea de punere în aplicare a acestor prevederi se stabilește de o comisie de evaluare profesională.
Participarea personalului la procesul de evaluare profesională este obligatorie.