3 C
Slatina
sâmbătă,8 februarie,2025

Ultimele Articole

Service-urile clandestine afectează siguranța rutieră și economia locală (patronat)

- Advertisement -

Patronatul Operatorilor de Service Auto (POSA) trage un semnal de alarmă asupra fenomenului îngrijorător al service-urilor auto care operează nefiscalizat în Iași cât și în alte județe din țară, menționând că această practică afectează grav economia, siguranța rutieră și pune în pericol atât consumatorii, cât și operatorii corecți din domeniu.

‘În România, o parte semnificativă a reparațiilor auto sunt în afara cadrului fiscal legal, în ateliere improvizate. Aceste servicii-uri evită plata taxelor și impozitelor, generând o concurență neloială pentru unitățile autorizate și fiscale. Mai grav, intervențiile efectuate în astfel de condiții nu oferă garanție și nu respectă standardele de calitate impuse de producători și de Registrul Auto Român (RAR). Consumatorii care apelează la astfel de ateliere trebuie să fie conștienți că își asumă riscuri majore: folosirea de piese contrafăcute sau uzate, manoperă neconformă și, implicit, un pericol crescut de defecte tehnice care pot duce la accidente grave’, susține prim-vicepreședintele POSA, Marian Lazar.

Un factor semnificativ care întreține această piață paralelă este politica adoptată de anumite companii de asigurări, care favorizează despăgubirea cunoscută sub denumirea ‘regia proprie’, susțin reprezentanții patronatului.

În loc să explice asiguraților importanța și siguranța efectuării reparațiilor în unități service autorizate, acestea aleg să plătească despăgubirile în numerar (de obicei subevaluate), stimulând astfel clienții să opteze pentru reparații mai ieftine, realizate în ateliere neautorizate. Aceste practici nu doar că subminează competitivitatea service-urilor autorizate, dar pun în pericol și siguranța rutieră, avertizează POSA.

Mai mult, există suspiciuni că unii evaluatori de daune, angajați ai companiilor de asigurări sau independenți, ar facilita indirect activitatea acestor ateliere, contribuind la consolidarea unei rețele ilegale de reparații auto. Aceasta nu doar că încalcă legislația, dar are un impact negativ asupra consumatorilor și asupra economiei naționale, relevă sursa citată.

În acest context, POSA solicită autorităților să ia măsuri concrete pentru a stopa acest fenomen care afectează întreaga industrie auto prin întărirea controalelor ANAF și RAR, iar service-urile care funcționează ilegal trebuie identificate și sancționate drastic.

De asemenea, este nevoie de o reglementare clară care să încurajeze reparațiile doar în unități autorizate, dar și de campanii de informare pentru consumatori în așa fel încât șoferii să fie conștienți de riscurile la care se expun atunci când aleg un service neautorizat.

Nu în ultimul rând, POSA susține că este nevoie de crearea unei baze de date naționale, respectiv o listă publică a service-urilor autorizate, care ar oferi transparență și ar ajuta clienții să facă alegeri sigure precum și de reducerea taxelor pentru service-urile fiscalizate prin acordarea unor stimulentele economice care ar putea încuraja operatorii să respecte legislația și să angajeze personal cu forme legale.

‘Funcționarea service-urilor auto fără autorizație, un risc major pentru siguranța rutieră și o amenințare la adresa unui mediu concurențial corect. POSA va continua să lupte împotriva acestor practici și să protejeze interesele consumatorilor,’ a mai spus Marian Lazar, prim-vicepreședinte POSA.

- Advertisement -

Ultimele știri

Nu pierdeți