Contextul electoral prelungit a acutizat deficite, a încetinit reforme asumate de care depinde accesul la finanțare, stabilitatea locurilor de muncă și continuarea investițiilor planificate, atrag atenția reprezentanții a opt organizații ce reprezintă mediul de afaceri din România.
‘Mediul de afaceri din România, reprezentat de organizațiile noastre, semnalează într-o voce comună deteriorarea accelerată a climatului de afaceri și erodarea credibilității României. Economia are nevoie de încredere și predictibilitate pentru a se dezvolta în continuare. În ultimii ani, companiile au fost nevoite să gestioneze provocări și crize succesive. Contextul electoral prelungit a acutizat deficite, a încetinit reforme asumate de care depinde accesul la finanțare, stabilitatea locurilor de muncă și continuarea investițiilor planificate. Pentru ca România să rămână ferm ancorată pe direcția euro-atlantică, să nu piardă oportunități strategice și să continue să valorifice avantajele care au pus-o pe harta investițiilor, este esențial ca deciziile politice să reflecte stabilitate și coerență. Pentru a recâștiga încrederea în România, sectorul privat are nevoie de acțiune și responsabilitate din partea tuturor actorilor politici în asigurarea unui mediu economic predictibil, în protejarea pieței libere, statului de drept și securității naționale, precum și în păstrarea apartenenței la drumul european și la toate structurile internaționale. Agențiile de rating, partenerii instituționali și strategici urmăresc, la rândul lor, evoluțiile interne și așteaptă o echilibrare rapidă și credibilă a situației economice din România’, susțin, într-un apel comun, reprezentanții oamenilor de afaceri.
Potrivit sursei citate, mediul de afaceri vrea să fie parte a soluției, iar pentru a evita o destabilizare economică abruptă este nevoie de viziune, hotărâre, pași concreți și imediați spre atingerea obiectivelor asumate pe termen mediu și lung.
Apelul comun al mediului de afaceri la adresa autorităților este semnat de: Camera de Comerț Americană în România (AmCham Romania), Asociația Oamenilor de Afaceri din România (AOAR), Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK), Camera de Comerț Belgia Luxemburg – România Moldova (BEROCC), Camera de Comerț Britanico-Română (BRCC), Confederația Patronală Concordia, Consiliul Investitorilor Străini (FIC) și Fundația Romanian Business Leaders (RBL).