Conform raportărilor transmise Inspectoratului Școlar Județean Olt de unitățile școlare din județ, 62 de unități de învățământ sunt asigurate exclusiv cu pază umană, dintre care 35 în mediul urban și 27 în mediul rural, 35 de unități de învățământ sunt asigurate cu pază proprie, opt fiind în mediul urban și 27 în mediul rural, 21 de unități școlare au pază cu societăți specializate, toate în mediul urban, iar șase unități au pază mixtă, de asemenea, toate fiind în mediul urban. Totuși, sunt puțin de peste o sută de instituții care nu dispun de pază umană și nici de sisteme tehnice de supraveghere video.
200 de instituții sunt, pe de altă parte, dotate exclusiv cu sisteme tehnice de alarmare împotriva efracției, 49 fiind în mediul urban și 147 în mediul rural, iar 43 dispun concomitent atât de pază umană, cât și de sisteme tehnice de alarmare împotriva efracției, dintre 32 în mediul urban și 11 în mediul rural.
În privința numărului unităților de învățământ care nu dispun de pază umană și nici de sisteme tehnice de supraveghere video acesta este de 104, dintre care 12 în mediul urban și 92 în mediul rural. Cât despre numărul de unități școlare amplasate într-o zonă luminată necorespunzător este de nouă, toate în mediul rural, dintre care cinci sunt creșe și grădinițe și patru școli primare și gimnaziale.
Cifrele centralizate de ISJ Olt înainte de începerea noului an școlar 2025 – 2026 arată că totalul unităților de învățământ din județ se prezintă astfel: 168 cu personalitate juridică, inclusiv instituțiile conexe, aflate în arondare – 230. În privința securității la incendiu, numărul de clădiri autorizate este de o sută, numărul de clădiri neautorizate – 65, neautorizate cu aviz – 51 și care nu fac obiectul autorizării – 294.
De asemenea, dintr-un total de 471 corpuri de clădiri, 383 (81,31%) dețin autorizație sanitară de funcționare și 88 (18,69%) nu dețin autorizație sanitară de funcționare, motivele fiind: lipsă sursă proprie de apă potabilă, lipsă apă curentă, calitatea necorespunzătoare a apei, clădiri având componente de construcție deteriorate – fațade, tavane, pereți interiori, acoperișuri, lipsă burlane și jgheaburi, mobilier școlar degradat sau neadaptat ca dimensiuni la vârsta copiilor și tinerilor aflați în pregătire, Iluminat natural și/sau artificial necorespunzător, grupuri sanitare necorespunzătoare – deteriorate, număr insuficient de grupuri sanitare, grupuri sanitare pentru elevi neseparate pe sexe, lipsă grup sanitar personal didactic, lipsa grupurilor sanitare în incinta unităţii școlare, lipsa sistemului de canalizare sau existenţa unui sistem de canalizare necorespunzător, lipsa platformelor betonate pentru colectarea reziduurilor solide, gard împrejmuitor incomplet sau inexistent, lucrări de reabilitare nefinalizate.