Până în anul 2030, în municipiul Slatina, se vor amenaja 24 de kilometri de piste pentru bicicliști, dar și puncte de închiriere a acestora, așa cum prevede Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2017 – 2030. Realizarea infrastructurii pentru biciclete va avea loc în două etape, așa cum a stabilit municipalitatea slătineană, prima dintre ele având 14 kilometri, rețeaua având rolul de a uni aglomerările de funcții identificate în urbe în perioada 2017 – 2024, iar cea de-a doua zece kilometri și implică dezvoltarea rețelei în interiorul cartierelor des circulate, prin unirea unor aglomerări mai mici de funcții, în perioada 2024 – 2030.
În privința primei etape deja s-a semnat contractul de finanțare, în acest sens Emil Moț, primarul Slatinei, fiind prezent în urmă cu aproape un an la Agenția de Dezvoltare Regională Sud – Vest Oltenia. Proiectul „Realizare infrastructură pentru biciclete” este unul pe fonduri europene, banii fiind accesați prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020. Valoarea totală a investiției, care va avea 14 kilometri pe patru tronsoane de artere din urbe, este de peste 2,7 milioane de lei.
Amplasarea pistelor pentru biciclete se va face pe carosabil, acolo unde spațiul o permite, pe fiecare sens de deplasare. Lățimea pistei de biciclete va fi de 1,2 metri și se va asigura separarea de banda de circulație alăturată. „Prin soluția propusă în cadrul proiectului, se vor asigura promovarea mobilității urbane durabile prin crearea infrastructurii specifice pentru deplasările cu bicicleta (piste de biciclete) și implementarea unui sistem alternativ de mobilitate urbană care să vină în sprijinul reducerii emisiilor de dioxid de carbon în municipiul Slatina”, anunța primarul Emil Moț la data semnării contractului.
În prezent candidat din partea Partidului Social Democrat pentru al doilea mandat, edilul Slatinei a făcut publice recent și primele patru tronsoane de piste pentru bicicliști realizate pe o distanță de 14 kilometri.
Tronsonul 1 este compus din următoarele străzi: bulevardul Sfântul Constantin Brâncoveanu – 1.108,8 metri pătrați piste din total stradă (Podul Olt); Piața Ecaterina Teodoroiu – 196,8 metri pătrați piste din total stradă; strada George Poboran – 465,6 metri pătrați din total stradă; strada Vintilă Vodă – 1.591,2 metri pătrați piste din total stradă; bulevardul Alexandru Ioan Cuza – 56784 – 2.323,2 mp piste din total stradă.
Tronsonul 2 este alcătuit din străzile: Platforma industrială PIRELLI, TMK Artrom, Prysmian, Bekaert; strada Ecaterina Teodoroiu – 2.544 metri pătrați din total stradă; strada Drăgănești (Tronson 4) – 3.043,2 metri pătrați.
Tronsonul 3 este compus din următoarele străzi: Zona dintre platforma industrială Dedeman – ALRO; strada Cireașov – 2.527,2 metri pătrați piste din total stradă; strada Artileriei – 1.795,2 metri pătrați piste din total stradă.
Tronsonul 4 este alcătuit din străzile: Zona de legătură ALRO – Catedrală; strada Crișan – 3.120 metri pătrați piste din total stradă; bulevardul Nicolae Titulescu – 2.188,8 metri pătrați piste din total stradă.
În cadrul primei etape se dorește și realizarea unui sistem de bike sharing prin înființarea a cinci puncte de închiriere cu până la 25 de biciclete unul, urmând ca apoi acesta să fie extins.