2.3 C
Slatina
sâmbătă,23 noiembrie,2024
spot_imgspot_img

Ultimele Articole

Asociația Pro Infrastructură: Constructorul UMB mai are un singur punct critic pe traseul Lotului 2 din Tronsonul 2 al DEx 12 Craiova – Pitești – subtraversările de la Găneasa

- Advertisement -

După ce înainte de Paște, pe 21 aprilie, s-au inaugurat primii apoximativ 16 kilometri ai Tronsonului 2 ai Drumului Expres (DEx) 12 Craiova – Slatina – Pitești, respectiv Lotul 1 care cuprinde centura orașului Balș, reprezentanții Asociației Pro Infrastructură spun acum că și Lotul 2 al acestui segment de drum, ce include și centura ocolitoare a municipiului Slatina, poate fi gata la final de mai. Însă, sursa citată spune că mai există un punct critic pe traseu pentru constructorul UMB, iar acesta este reprezentat de subtraversările de la Găneasa.

„Restul de aproximativ 24 kilometri din Tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova-Pitești poate fi inaugurat la sfârșitul lunii viitoare, cel târziu la început de iunie. (…) Cei de la UMB mai au un singur punct critic pe traseu: subtraversările de la Găneasa, mai precis execuția celor două culee ale celui de-al doilea pod feroviar de peste DEx 12 care va fi construit sub trafic”, au transmis reprezentanții asociației.

Sursă foto: Asociația Pro Infrastructură – Facebook

Cei de la Pro Infrastructură mai spun că pe Lotul 2 din Tronsonul 2 al șoselei de mare viteză mai sunt lucrări de efectuat precum zona fostei fabrici de grinzi, rampa de acces în estul viaductului peste Balta Milcov, dar și conectarea cu Drumul Național 65 – European 574, în nodul Slatina Est (Valea Mare), câteva porțiuni fără strat de asfalt de uzură și, desigur, marcaje, parapete și curățenie.

„Una peste alta, nimic ieșit din comun, fiind perfect fezabil să circulăm la finalul lunii mai pe toți cei 40 de kilometri dintre Balș Vest și Slatina Est. Solicităm antreprenorului general și oficialilor CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) să facă toate demersurile tehnice și birocratice pentru inaugurarea sectorului Piatra Olt – Valea Mare în cel mai scurt timp posibil”, au mai subliniat reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.

Tronsonul 2 al DEx 12 are o lungime de 39,85 kilometri, cu punct de început limita dintre județele Dolj și Olt, iar ca punct final municipiul Slatina, la intersecția cu DN 65 – E 574. Acesta traversează teritoriile administrative ale localităților Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Milcov, Slatina și Valea Mare.

Pe lângă Loturile 1 și 2 din acest tronson al șoselei de mare viteză, județul Olt mai este tranzitat și de Tronsonul 3, care trece prin localitățile Valea Mare, Priseaca, Scornicești, Optași Măgura, Tătulești și Colonești, până la limita județelor Olt și Argeș.

Drumul Expres Craiova – Pitești este împărțit, în total, în patru tronsoane. Va avea o lungime de peste 121 kilometri și câte două benzi pe fiecare sens, fiind realizate 10 intersecții rutiere și 75 de poduri și pasaje.

În perioada următoare mai rămâne de stabilit exact și viteza de rulare pe acesta, în prezent șoferii putând circula cu 100 de km/h. Însă, în urmă cu două săptămâni în Camera Deputaților s-a aprobat proiectul privind creșterea acesteia la 120 de km/, legea urmând a fi promulgată de Klaus Iohannis, președintele României.

O filmare din dronă, în zona Centurii ocolitoare a Slatinei poate fi găsită la acest LINK –  https://youtu.be/G1nXkFmQpxU, iar o hartă interactivă AICI – https://bit.ly/3mpfJcY.

- Advertisement -

Ultimele știri

Nu pierdeți