Accidentele mortale produse în ultima săptămână pe două drumuri publice importante care tranzitează municipiul Slatina au provocat un val de reacții pe paginile de socializare, sute de internauți având de comentat la postările legate de cele două evenimente soldate cu decesul a nu mai puțin de trei persoane. Dacă accidentul rutier de la Podul Olt a fost provocat de un șofer aflat sub influența a două substanțe psihoactive, opiacee și amfetamină, cel din fața Spitalului Slatina a fost produs de un conducător auto aflat într-o stare avansată de ebrietate.
Mulți dintre internauți pun producerea celor două accidente mortale pe seama lipsei organizării mai multor filtre pe drumurile publice din județul Olt, cu precădere în zonele considerate negre unde au avut loc evenimente cu pierderi omenești. Iar printre aceștia se numără și un fost șef al Poliției Rutiere Slatina, comisar șef Nicolae Cărămizaru, cel pe vremea căruia se desfășurau zilnic astfel de acțiuni în trafic, iar șoferii depistați sub influența substanțelor interzise sau în stare avansată de ebrietate erau drastic sancționați indiferent de numele sonor sau marca mașinii.
„Din păcate, mor oameni nevinovați pe drumurile publice. Colcăie de drogați la volan!!!”, a comentat fostul comandant al Poliției Rutiere Slatina la una dintre postările legate de accidentele mortale.
La rândul său, un internaut i-a dat dreptate și a declarat că legislația rutieră ar trebui modificată, iar pedepsele pentru șoferii care comit astfel de evenimente ar trebui să fie mai aspre: „Cât adevăr, se pare că nu mai respectă nimeni regulile de circulație, iar drogații și bețivii la volan s-au înmulțit exponențial. Ar trebui să fie modificată legislația și pedepse mult mai aspre în astfel de cazuri”.
Fostul comandant Nicolae Cărămizaru a spus că acești participanți la trafic trebuie să fie prinși înainte de a provoca astfel de nenorociri. „Prevenirea (…). Aceștia trebuie depistați în trafic înainte de a produce nenorociri. Aceste acțiuni se numeau «filtre»”, a explicat fostul șef al polițiștilor rutieri din Slatina.
Un lucru este cert: moartea unor persoane nevinovate, pietoni sau pasageri a provocat revoltă într-un oraș marcat de astfel de tragedii, cel puțin în mediul online. Aceiași internauți au pretins mai multă implicare din partea forțelor de ordine, a agenților de circulație care să prevină astfel de evenimente. „Ne mor copiii și părinții spulberați de bolizi conduși de inconștienții urcați beți sau drogați la volan. Unde este Poliția Rutieră când se întâmplă astfel de tragedii? Vă ascundeți în birouri, vă certați pe funcții, ieșiți la pândă să vânați «rechinii» care iau la ocazie și ați rezolvat toată infracționalitatea rutieră”, se mai scrie pe unul dintre forumurile care au dezbătut ultimele evenimente.
Voci din interior reclamă politica de cadre a bunului plac în IPJ Olt: „Corpul de Control al MAI să verifice deciziile girate de comandatul Ionuț Ilinca”
Bilanțul accidentelor rutiere în județul Olt dezvăluie o realitate dură. Nu doar Slatina a cunoscut o creștere a numărului accidentelor cu victime, cât și celelalte orașe. În timp ce victimele devin simple numere în tabele cu statistici inserate în raportări trunchiate, în „laboratoarele” IPJ Olt se fac numiri și detașări de cadre având girul inspectorului șef. „Cu morții încă întinși pe caldarâm se fac numiri și detașări de cadre, în loc să se concentreze pe acțiuni care să ducă la diminuarea evenimentelor tragice”, reclamă voci din cadrul IPJ Olt.
Acest lucru se petrece în contextul în care inspectoratul reclamă o deficiență de cadre.
„Ca să acopere lipsa de cadre, inspectorul șef girează detașări după bunul plac sau la sugestia factorilor externi. Se fac presiuni pentru schimbarea șefului Poliției Rutiere Slatina, se încearcă schimbări și permutări în rândul agenților de la Poliția Scornicești sau Balș. Se fac presiuni pentru reîncadrarea unor agenți condamnați pentru fapte de corupție, în timp ce oameni nevinovați își pierd viața datorită unor fenomene scăpate de sub control”, mai spun aceleași voci.