2.3 C
Slatina
sâmbătă,23 noiembrie,2024
spot_imgspot_img

Ultimele Articole

În ce stadiu sunt lucrările pe șantierul Tronsonului 4 al DEx 12, care începe de la Colonești. Utilajele constructorului consumă 80.000 litri de combustibil pe zi

- Advertisement -
Șantierul Tronsonului 4 al Drumului Expres 12 Craiova – Slatina – Pitești, care începe din comuna olteană Colonești, limită cu județul Argeș, și parcurge distanța de aproximativ 32 de kilometri până în comuna argeșeană Oarja, urmând a face legătura cu A 1 (Autostrada București – Pitești), este tot mai animat. Lucrările sunt în plină desfășurare, constructorul UMB având pe acest sector al drumului 789 muncitori mobilizați și 254 utilaje, utilaje care consumă în fiecare zi 80.000 litri de combustibil.
Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, a fost miercuri, 16 octombrie, pentru a verifica progresul lucrărilor, spunând că acest tronson al DEx 12, drum ce are și două tronsoane ce tranzitează județul Olt, din orașul Balș, limită cu județul Dolj, și până la Colonești, limită cu județul Argeș, ar putea fi dat în trafic parțial până la sfârșitul anului 2024.
„Am fost pe șantierul Tronsonului 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești, pentru a verifica progresul lucrărilor. Antreprenorul dispune pe acest șantier de 789 de persoane și de 254 utilaje, utilaje care, conform unei discuții cu reprezentantul constructorului, consumă 80.000 litri/combustibil pe zi. Având în vedere angajamentul antreprenorului de a finaliza cât mai rapid acest tronson, fiind posibil chiar la sfârșitul anului să avem în trafic parțial acest tronson până la conexiunea cu A 1, depunem toate eforturile să îl sprijinim în acest sens”, a postat secretarul de stat din Ministerul Transporturilor pe pagina sa oficială de Facebook.

 

Ionel Scrioșteanu a ținut să precizeze și care este stadiul lucrărilor ce se desfășoară pe șantierul Tronsonului 4 al DEx 12, care se întinde din comuna olteană Colonești, limită cu județul Argeș, și până în localitatea argeșeană Oarja:
– a început realizarea marcajelor rutiere la joncțiunea cu Tronsonul 3, tronson finalizat și dat în trafic;
– continuă lucrările de așternere a asfaltului, stratul de bază AB31.5 și stratul de legătură BAD 22.4;
– continuă lucrările de umpluturi din pământ pe traseul drumului expres de la km 117 până la km 121;
– continuă realizarea stratului de formă și fundației de balast pe traseul drumului expres de la km 117 până la km 121;
– continuă lucrările la suprastructura drumului, la realizarea stratului de balast stabilizat cu ciment;
– continuă lucrările hidrotehnice, de realizare a drenajului longitudinal și drenajului median, casiuri, rigole;
– continuă lucrările de realizare a branșamentelor electrice aferente atât structurilor, cât și drumului de legătură;
– se execută lucrări de montare a parapetului metalic;
– au fost finalizate lucrările de relocare a rețelelor de gaze, de produse petrolier și de telecomunicații și sunt în curs de realizare lucrările de relocale a rețelelor de înaltă tensiune, medie și joasa;
– continuă lucrările ITS;
– la structurile de pe drumul expres se lucrează la sferturi de con, guri de scurgere și rosturi de dilatație, iar pe o parte dintre acestea se află în curs de așternere straturile BA8 și BAP16, dar și a mixturii asfaltice MAS 16;
– se lucrează și la realizarea plăcilor de racordare și a hidroizolației aferente plăcilor de suprabetonare;
– pentru drumul de legătură (km 0+000 – km 6+872) sunt în curs de finalizare lucrările de umpluturi din pământ, de realizare a stratului de formă, a fundației de balast și a stratului de balast stabilizat cu ciment. De asemenea, continuă așternerea straturilor de mixtură asfaltică AB 31,5 și BAD 22,4;
– la nodul rutier Podul Broșteni au fost finalizate lucrările de umpluturi din pământ, de realizare a stratului de formă, a fundației de balast și a stratului de balast stabilizat cu ciment și sunt în curs de finalizare lucrările de așternere a mixturii asfaltice AB 31,5 și BAD 22,4 (progres 95.00%) și se continuă ulterior cu stratul de MAS 16;
– la nodul rutier Cătanele se execută lucrări de umpluturi din pământ și de realizare a stratului de formă.

În total, DEx 12 Craiova – Slatina – Pitești este împărțit în patru tronsoane. Va avea o lungime totală de puțin peste 121 de kilometri și câte două benzi pe fiecare sens, fiind realizate 10 intersecții rutiere și 75 de poduri și pasaje, limita maximă de viteză admisă fiind de 120 de kilometri pe oră.

Valoarea estimată a întregii investiții este puțin peste 5,5 miliarde de lei, fiind finanțată prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020. Inițial, conform proiectului, lucrările la șoseaua de mare viteză ar fi trebuit să fie gata până la sfârșitul anului 2023, însă termenul de finalizare a fost devansat.

- Advertisement -

Ultimele știri

Nu pierdeți