Alaturi de reprezentantii de nivel inalt ai CE, manifestarea reuneste actori principali din domeniul Sistemelor Inteligente de Transport si reprezentanti ai industriei auto.
Invitat oficial la Congres, directorul STS, generalul inginer Marcel Opris, a prezentat rezultatele concrete obtinute de Romania pe linia dezvoltarii serviciilor de urgenta cu aplicabilitate in domeniul transportului rutier.
De un succes deosebit s-a bucurat partea practica, demonstrativa, prilej cu care participantii au putut evalua direct modul de implementare si operare in Romania a noului serviciu pentru apel de urgenta din vehicule, denumit eCall-112. Sistemul eCall permite apelarea de urgenta, manual sau automat, a dispeceratului 112, odata cu transmiterea de informatii relevante privind locul accidentului si date tehnice ale vehiculelor implicate, se precizeaza in comunicatul STS.
Potrivit sursei citate, Serviciul de Telecomunicatii Speciale este singurul invitat la acest congres mondial care a prezentat, printr-o demonstratie in direct, intregul flux al serviciului de urgenta eCall. Apeluri eCall generate din Bucuresti au fost receptionate pe o statie tip dispecer 112 instalata in standul expozitional din Viena, conectata securizat prin Internet, intr-o retea privata virtuala, la Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgenta – Dispeceratul 112 Bucuresti. Participantii au putut vedea modul de receptionare a apelului si pozitionarea automata pe harta a datelor despre accident si apoi alarmarea serviciilor de urgenta din Romania pentru interventie si salvare.
Comisia Europeana sustine armonizarea si standardizarea serviciului eCall-112 si a felicitat in mod oficial Romania si Serviciul de Telecomunicatii Speciale pentru performantele atinse, aratand ca tara noastra este pregatita pentru implementarea serviciului eCall, ce va deveni obligatoriu in Europa din anul 2015, mai precizeaza comunicatul STS.