Prin actul normativ se propune crearea cadrului legislativ pentru organizarea si functionarea unor institutii noi, respectiv centrele comunitare de invatare permanenta. Acestea ar urma sa se infiinteze de catre autoritatile administratiei publice locale in parteneriat cu furnizorii de educatie si formare. Unitatile si institutiile de invatamant, de sine statatoare sau in parteneriat cu autoritatile locale si alte institutii si organisme publice si private: case de cultura, furnizori de formare continua, parteneri sociali, organizatii nonguvernamentale si altele asemenea pot organiza la nivel local centre comunitare de invatare permanenta, pe baza unor oferte de servicii educationale adaptate nevoilor specifice diferitelor grupuri-tinta interesate. Centrele comunitare de invatare permanenta pot functiona in unitati de invatamant, biblioteci, agentii judetene de ocupare a fortei de munca, organizatii neguvernamentale, firme private, se arata in nota de fundamentare a actului normativ.
Potrivit proiectului, centrul comunitar de invatare permanenta ar urma sa ofere o gama variata de activitati, adaptate la nevoile comunitatii. Aceste activitati ar corespunde mai multor functii: educatie si formare – programe de alfabetizare, programe educationale pentru anteprescolari si prescolari, programe de educatie remediala, programe de calificare, recalificare, conversie si perfectionare profesionala, programe de educatie nonformala, de certificare a competentelor cheie, de recunoastere a rezultatelor invatarii in contexte nonformale si informale; informare, diseminare si consiliere; dezvoltare personala si comunitara, petrecerea timpului liber; coordonare si creare de retele (parteneriate cu organisme publice si private, organizatii neguvernamentale, sindicale si patronale).
Pentru a indeplini atributiile stabilite prin lege in domeniul invatarii pe tot parcursul vietii, oferta de cursuri a centrelor comunitare de invatare permanenta acopera trei paliere majore: a) alfabetizare, educatie remediala si sprijin educational adecvat; b) formarea si dezvoltarea competentelor profesionale; c) dezvoltare personala si comunitara si petrecerea timpului liber. Fiecare centru are libertatea de a oferi comunitatii careia i se adreseaza orice curs considerat necesar si util, derulat independent sau in parteneriat cu alti furnizori de formare, iar paleta de cursuri sa se stabileasc pe baza diagnozei nevoilor de formare ale comunitatii, se mai arata in aceeasi sursa.
MECTS propune infiintarea unor Centre Comunitare de invatare permanenta
- Advertisement -
- Advertisement -