Adulţii de peste 45 de ani sunt cei mai mari consumatori de online news, în cadrul acestui segment fiind înregistrată o rată de accesare de 50%, arată studiul cantitativ „Digital ŽEvolution: Connected Consumer Monitor” realizat de Exact Business Solutions în mai 2019.
Astfel, dacă ştirile online prezintă zilnic interes pentru 4 din 10 români utilizatori de internet, cu vârsta cuprinsă între 18-65 de ani, cifrele se modifică atunci când privim spre categoria de vârsta +45 ani, în cadrul acestui segment fiind înregistrată o rată de accesare de 50%. De interes pentru această categorie de vârstă sunt şi informaţiile de cultură generală, acestea fiind accesate cu o frecvenţă săptămânală de 6 din 10 români, utilizatori de internet.
Tot săptămânal sunt citite şi articolele/materialele/sfaturile legate de sănătate şi nutriţie. O atenţie deosebită îi este acordată acestui subiect de către cei cu vârsta cuprinsă între 45-55 ani (6 din 10), în timp ce în rândul celor cu vârsta cuprinsă între 56-65 de ani, interesul este ceva mai scăzut, 4 din 10.
„Analizând comportamentul online al celor două categorii de adulţi, utilizatori de internet (45-55 ani şi 56-65 ani), se disting diferenţe şi în ceea ce priveşte utilizarea internet bankingului, a aplicaţiilor de food delivery ori a mediilor la care s-a apelat pentru petrecerea timpului liber”, afirmă Julien Zidaru, Managing Partner EXACT Business Solutions.
Astfel, internet bankingul este utilizat de 45% dintre cei aparţinând primei categorii de vârstă, în timp ce a doua categorie de vârstă înregistrează o rată de utilizare de numai 29%.
Tot adulţii de 45-55 ani sunt cei care apelează cu preponderenţă la aplicaţiile de food delivery – 19%, faţă de adulţii de 56-65 ani (8%).
Studiul arată că radioul online este preferat zilnic de adulţii cu vârste cuprinse între 45-55 ani – 31% / versus / 26% media naţională şi 14% în cazul adulţilor de 56-65 ani. La rândul lor, blogurile sunt preferate de internauţii de 56-65 ani, 4 din 10 alegând să-şi petreacă timpul liber citind bloguri (cifra similară mediei naţionale), în timp ce adulţii de 45-55 ani le accesează săptămânal în procent de 30%.
Informaţiile sunt parte a celui de-al patrulea val al studiului „Digital ŽEvolution: Connected Consumer Monitor”, realizat de Exact Business Solutions în luna mai 2019. Studiul a cuprins persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani, rezidente în mediul urban şi rural şi utilizatoare de internet. Eşantionul a fost de 1061 respondenţi. Chestionarul a fost administrat online.
Sursa: agerpres.ro