Chiar dacă la nivel național cetățenii sună tot mai responsabil la apelul 112, de cele mai multe ori, cerând ajutorul agențiilor de intervenție atunci când au urgențe reale, potrivit statisticilor efectuate de reprezentanții Serviciului de Telecomunicații Speciale, în județul Olt, din totalul apelurilor efectuate la acest număr de urgență, aproape jumătate reprezintă non-urgențele. Adică, din datele STS, sunt apeluri efectuate din eroare, solicitări de informații, farse și un procent redus de apeluri injurioase.
Concret, în anul 2021, operatorii STS 112 au preluat, pentru județul Olt, 198.857 de apeluri. Dintre acestea, 100.256, respectiv 50,42%, au fost urgențe reale, pentru care a fost necesară intervenția agențiilor specializate. Însă, 98.601, adică 49,58 de procente, au fost apelurile false efectuate la numărul de urgență 112.
Dintre toate apelurile efectuate la 112, cele mai multe, respectiv 66.138 (44,29%), au fost redirecționate de operatorii STS către Serviciul de Ambulanță Județean Olt, alte 37.511 (25,12%) fiind preluate de polițiștii din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Olt. Totodată, 32.866 (22,01 procente) au fost primite prin 112 de echipajele Inspectoratului pentru Situații de Urgență și SMURD Olt, 9.623 (6,44 la sută) s-au adresat Inspectoratului de Jandarmi Județean Olt, iar 3.204 (2,15%) au fost pentru alte agenții.
Anul trecut, la serviciul de urgență 112 s-au primit și 15.507 apeluri pentru a rezolva problemele sesizate de olteni, pe ceea ce a însemnat cazurile COVID-19.